کسب و کار در مسیر صحیح ...

در این پست شما با قسمت دوم عبارات اختصاری بازاریابی آشنا خواهید شد، عبارات کوتاه شده بازاریابی که هر بازاریاب و متخصصی باید بداند؛ این موضوع در قالب ۴ قسمت ارائه خواهد شد، با هورموند همراه شوید؛

 

CPA: Cost-per-Action

هزینه در هر اقدام: مدل تبلیغات اینترنتی است که تبلیغ دهنده برای هر اقدام خاص مانند impression (تعداد نمایش وب‌سایت شما در موتورهای جستجو)، کلیک، ثبت فرم یا فروش، مبلغی را پرداخت می‌کند. بازاریابان از این طریق کاربران اینترنت را برای انجام اقدامات موردنظر خود به ازای پرداخت مشخص، دعوت می‌کنند.

 

CPC: Cost-per-Click

هزینه هر کلیک: مقدار پولی که برای تبلیغات اینترنتی کلیک شده در زمان برگزاری یک کمپین تبلیغاتی PPC پرداخت می‌شود. بازدیدکنندگان تبلیغات به وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل و… هدایت می‌شوند و تبلیغ دهنده بر اساس تعداد کلیک‌ها و مراجعه‌ها هزینه تبلیغات پرداخت می‌کند.

 

CR: Conversion Rate

نرخ تبدیل: درصد تبدیل افراد از کاربران عادی سایت به مشتری یا حداقل نزدیک نمودن آنان به فرآیند خرید است. به‌طورکلی، صفحات با نرخ تبدیل بالا عملکرد خوبی دارند و صفحات با نرخ تبدیل پایین عملکرد ضعیفی دارند، گرچه این قانون استثناهایی نیز می-تواند داشته باشد.

 

CRM: Customer Relationship Management

مدیریت ارتباط با مشتری: مجموعه‌ای از نرم‌افزارها که امکان پیگیری تمام تعاملات با مشتری‌های موجود و بالقوه را برای شرکت فراهم می‌کند.

در ساده‌ترین سطح، CRM امکان پیگیری تماس‌ها با مشتری‌ها را فراهم می‌کند؛ اما سیستم CRM کارایی بیشتری دارد، مانند پیگیری ایمیل‌ها، تماس‌های تلفنی و معاملات، ارسال ایمیل‌های شخصی، زمان‌بندی قرارهای ملاقات و ثبت تمام موارد مربوط به حمایت و سرویس مشتری.

هدف ایجاد سیستمی است که در آن تمام اطلاعات فروش ثبت شود و هر چیزی در مورد مشتریان بالقوه یا موجود به‌راحتی استخراج شود.

 

CRO: Conversion Rate Optimization

بهینه‌سازی نرخ تبدیل: فرآیند بهبود نرخ تبدیل سایت شما با استفاده از تکنیک‌های طراحی، اصول بهینه‌سازی و آزمایش که شامل ایجاد تجربه‌ای برای بازدیدکنندگان سایت شماست که آن‌ها را به مشتریان سایت تبدیل خواهد کرد. CRO اغلب برای صفحات وب یا بهینه‌سازی صفحه فرود به‌کاررفته است اما می‌تواند برای رسانه‌های اجتماعی، CTA ها و قسمت‌های دیگر بازاریابی شما بکار رود.

 

CTA: Call-to-Action

یک پیوند متنی، دکمه، تصویر یا انواع دیگری از لینک‌های وب که بازدیدکنندگان وب‌سایت را برای انجام اقدامی در سایت مانند بازدید صفحه فرود برای دانلود یک محتوا، تشویق کند. اقدامی که شما می‌خواهید افراد انجام دهند می‌تواند هر چیزی باشد: دانلود یک ایبوک، عضویت در یک وبینار و…CTA را می‌توانید در هرجایی از بازاریابی خود قرار دهید: در وب‌سایت خود، در یک ایبوک، در ایمیل و یا حتی در انتهای یک پست وبلاگ.

 

CTR: Click through Rate

درصدی از مخاطبان شما که با کلیک کردن تمام مراحل کمپین بازاریابی شما را طی می‌کنند. تعداد کل کلیک‌های صفحه شما تقسیم بر تعداد کل فرصت‌های کلیک، CTR را به‌صورت یک معادله ریاضی نشان می‌دهد.

انتهای بخش دوم/ هورموند

همچنین بخوانید:

اصطلاحات اختصاری بازاریابی / قسمت اول

اصطلاحات بازاریابی / قسمت سوم

عبارات بازاریابی / قسمت چهارم