کسب و کار در مسیر صحیح ...

به گزارش آژانس کسب و کار هورموند، یکی از مهمترین موارد در برنامه دیجیتال مارکتینگ خبرنامه الکترونیک می‌باشد. هرچه حجم ایمیل زیاد شود خواندگان برای ادامه مطالعه آن تمایل کمتری از خود نشان می‌دهند و به‌جای آن فقط نظری به جزئیات می‌اندازند، عنوان‌ها را می‌خوانند و روی بخش‌های خاصی که توجه‌شان را جلب کرده، تامل می‌کنند. هنگامی‌که آماده انتشار خبرنامه الکترونیک شدید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • هدف و بسامد خبرنامه خود را بشناسید و به آنچه وعده داده‌اید پایبند بمانید.
  • درباره قالب و فرمت خبرنامه خود تصمیم بگیرید. ارسال و ویرایش متن ساده Plain text راحت‌تر است اما شاید به شما امکان استفاده از URL را ندهد. اچ تی ام ال پیچیده‌تر است اما به شما امکان می‌دهد از رنگ‌ها، فونت‌ها و گرافیکی استفاده کنید و هم‌زمان آمارگیرندگان ایمیل و تعداد کلیک روی لینک‌ها را دنبال کنید. ممکن است بخواهید خبرنامه الکترونیک را طوری طراحی کنید که گیرنده‌ها حین مطالعه، توانایی انتخاب فرمت را داشته باشند. اگر می‌خواهید فرمت اچ تی ام ال را به کار ببرید با یک طراح وب مشورت کنید تا چارچوب اولیه را در اختیارتان قرار دهد و یا اینکه باید با یک شرکت ارائه خدمات در این زمینه تماس بگیرید.
  • لینکی در وب‌سایت خود بگذارید. اگر خبرنامه شما به بخش خاصی از سایت شما مانند صفحات مربوط به محصول جدید ارجاع دارد، لینک مستقیم این صفحه را بگذارید.
  • آدرس و شماره تلفن خود را بنویسید تا افراد بعد از اتمام مطالعه خبرنامه هم به شما دسترسی داشته باشند.
  • سطر موضوع را طوری بنویسید که توجه مشتری را جلب کند. از برنامه ارسال ایمیل انبوه استفاده کنید که به شما اجازه می‌دهد نام گیرنده را در سطر موضوع قرار دهید. وقتی مخاطب نام خود را در این بخش ببیند احتمال حذف خبرنامه بدون مطالعه آن کاهش می یابد.
  • سطر اول بسیار اهمیت دارد. با جمله‌ای مانند «از شما متشکریم که خواننده خبرنامه ما هستید» شروع کنید تا به افراد یادآوری کنند خودشان مشترک خبرنامه شما شده‌اند. اگر خبرنامه شامل بخش‌های زیادی می‌شود باید فهرست مطالب داشته باشد تا مشتریان بتوانند یک‌راست به سراغ علایق خود بروند. در طول خبرنامه از عنوان‌ها و جملاتی استفاده کنید که مزیت محصولات و خدمات برای مشتریان را نشان می‌دهد. به‌این‌ترتیب توجه مشتریان را جلب می‌کنید.
  • هر خبرنامه باید یک شماره داشته باشد. از مردم انتظار داشته باشید که خبرنامه شمارا نگه‌دارند و به آن برگردند. تاریخ‌های پیشنهادات زمانی خود را آشکار و صریح بیان کنید. اگر مطمئنید لینک‌ها در آینده هم کار می‌کنند حتماً از آن‌ها استفاده کنید. (اگر لینک کار نکند مشتری که یک سال بعد بخواهد از آن استفاده کند ممکن است فکر کند دیگر به تجارت خود ادامه نمی‌دهید).
  • خبرنامه خود را تست کنید. قبل از توزیع کامل، آن را برای چند نفر بفرستید. از این آزمون برای بررسی فرمت و اطمینان از اینکه همه لینک‌ها کار می‌کنند استفاده کنید.
  • اگر فهرست ارسال شما بلند است خبرنامه خود را یک‌باره برای همه نفرستید. هرروز خبرنامه را برای گروهی از افراد فهرست بفرستید، می‌توانید این کار را هفتگی انجام دهید. به‌این‌ترتیب بهتر می‌توانید تماس‌ها و نامه‌هایی که در پاسخ برایتان ارسال می‌شود مدیریت کنید.

انتهای مطلب/