کسب و کار در مسیر صحیح ...

بسیاری از کسب و کارها وب سایت هایی دارند که فاقد هرگونه کارآیی است. ازآنجایی که صاحبان بسیاری از آن ها با طراحی وب سایت خوب آشنایی ندارند، لزوماً در این زمینه مقصر به حساب نمی آیند. درواقع، این را می توان با مکانیکی مقایسه کرد که اگر مالک یک خودرو از محل قرارگیری و کاربرد میل بادامک اطلاعی نداشته باشد، انگشت حیرت به دهان می گیرد!

هورموند با مشتریان زیادی کارکرده است که هنگامی که سخن از وب سایتشان به میان می آید، واقعاً نمی دانند چه می خواهند. برخی از آن ها به پنج وب وب سایت کاملاً متفاوت که می پسندند اشاره می کنند و بقیه هیچ ایده ای بروز نمی دهند تا اینکه ما چند نمونه به آن ها نشان می دهیم. به همین دلیل دپارتمان فناوری اطلاعات هورموند معتقد است مسئولیت تعیین سمت وسوی وب سایت شما متناسب با کسب و کارتان بر عهده طراح وب سایت می باشد.

یک طراح وب سایت حرفه ای پیدا کنید

اولین گام در طراحی وب سایت، پیدا کردن یک طراح وب سایت حرفه ای است. اگر تحصیلات شما درزمینهٔ طراحی نیست و زمان کافی هم برای یادگیری این هنر در اختیار ندارید، احتمالاً خودتان نمی توانید به طراحی وب سایت بپردازید. این طور نیست که چند کلیک کنید و کار تمام شود. طراحی خوب به صبر و تکرار فراوان نیاز دارد.

پس ازاینکه طراح وب سایت مناسبی را پیدا کردید که تصور می کنید می توانید با او به همکاری بپردازید، مرحله بعد این خواهد بود که او را از سمت وسوی اهداف مارکتینگ و کسب و کار خود آگاه کنید.

ما با مشتریان زیادی در این رابطه کارکرده ایم و واقعاً به این نتیجه رسیده ایم که آن دسته از مشتریانی که نیاز به ارائه اطلاعات درباره شرکت خود، هدف آن و تصویری که باید از آن ایجاد شود را درک می کنند، قابل احترام هستند. علیرغم اینکه گاهی بیرون کشیدن چنین اطلاعاتی از مشتریان به گازانبر نیاز دارد، اما هنگامی که این اطلاعات بین صاحب کسب و کار و طراح وب سایت مبادله می شود، کل فرآیند طراحی آسان تر و کارآمدتر می شود.

بهره وری از قدرت طراحی وب سایت

هنگامی که ارتباط مناسبی بین شما و طراح وب سایت برقرار شد، می توانید قدرت طراحی را تحت کنترل خود درآورید. این جایی است که طراح وب سایت شما می تواند شراکت در تهیه و توسعه استراتژی مارکتینگ را آغاز کند.

طراحان، بسیار خلاق تر از کارکنان معمولی کسب و کار شما هستند، لذا برای اینکه چیزی متحول کننده و تازه پدید بیاید به یک طراح خوب نیاز خواهید داشت. همان طور که استیو جابز، جانی آیو را در کنار خود داشت، شما هم به جانی آیو خودتان نیاز دارید؛ فردی که بتواند ایده های کسب و کار شما را تفسیر کرده و برای درک و لذت به عموم انتقال بدهد.

همه چیز در نگاه اول خلاصه می شود

در مبحث طراحی وب سایت، تأثیر اولیه ای که روی کاربر می گذارید از همه چیز مهم تر است. کاربر باید تجربه مثبتی داشته باشد، در غیر این صورت به دلیل طراحی نامناسب، مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد و این چیزی است که تقریباً هر روز برای کسب و کارها اتفاق می افتد.

اینجاست که حضور طراح وب سایت شما مفید واقع می شود. اگر می خواهید تغییری در صفحات فرود (Landing page) خود ایجاد کنید، از طراح وب سایت خود استفاده کنید. اهداف خود برای صفحه یا صفحات فرود موردنظر را به او بگویید و اجازه بدهید خودش مسئله را حل کند.

شما نمی توانید در عرض ۱۰ دقیقه ملقمه ای درست کنید و انتظار داشته باشید تبدیل خوبی عاید شما کند، یا اینکه باعث رضایت کاربران شما شود. اگر در حال حاضر این گونه کار می کنید، باید بپذیرید که کسب و کار شما در مبحث ترافیکی که عامل تبدیل است، کارآمدی مناسبی ندارد.

  • اگر می خواهید برای کمپین پرداخت به ازای کلیک خود چند بنر درست کنید، به طراح وب سایتتان بگویید.
  • اگر می خواهید یک تصویر ساده به وب سایت خود اضافه کنید، به طراح وب سایت خود اطلاع دهید.
  • اگر برای کسب و کار خود در حال تهیه یک ویدیو هستید، اطمینان یابید که طراح وب سایت در جریان است و در فرآیند کار مشارکت دارد. تنها راه موفقیت در طراحی وب سایت این است که هر زمان که نیاز به تصمیم گیری درباره طراحی است، از کمک طراح وب سایت استفاده کنید. این کار تأثیرات مثبتی بر تقویت جایگاه برند و ایجاد هویت برای کسب و کار شما خواهد داشت. علاوه بر این، ازآنجایی که کسب و کارهای کوچک به ندرت به برند خود اهمیت می دهند، انجام این کار شما را یک گام از رقبا جلوتر می اندازد.

پایان سخن

برای جمع بندی می توان گفت که شما باید طراح وب سایتی را پیدا کنید که بتواند شریک شما در کسب و کار باشد و باید او را در هر تصمیمی که کسب و کار شما در ارتباط با طراحی اتخاذ می کند سهیم کنید. این کار باعث می شود بتوانید جایگاه برند خود را تقویت کنید و از منافع آن بهره مند شوید.

شما به عنوان یک صاحب کسب و کار، باید درک کنید که در کجا فاقد تخصص هستید و نیاز به کمک دارید. تنها به این دلیل که از کاری سررشته ندارید لزوماً نباید در آن زمینه بد باشید. کاری که باید انجام دهید این است که فردی را پیدا کنید که بتواند به شما در رابطه با طراحی وب سایت کمک کند و باعث رشد کسب و کار شما شود. هر چیزی که شرکت شما تولید می کند و از خود به نمایش می گذارد باید عالی به نظر برسد و عملکرد بهتری از رقبا داشته باشد.

انتهای مطلب/