کسب و کار در مسیر صحیح ...

هدف هرچه که باشد، کمپین ایمیل مارکتینگ به برنامه‌ریزی دقیق نیاز دارد. ابتدا در مورد اهداف کمپین مارکتینگ و مخاطبان هدف تصمیم‌گیری کنید و فهرست مناسبی تهیه کنید تا کار را بر اساس آن شروع کنید. سپس یک متن تبلیغاتی و یک موضوع مناسب و ترغیب‌کننده برای ایمیل ایجاد کنید. یکی از نکات مهم در طراحی کارآمد «فراخوانی به عمل» نامیده می‌شود. فراخوانی به عمل درواقع یک اصل از مارکتینگ مستقیم است و به معنی کاری است که شرکت از مشتری‌ها می‌خواهد پس از دریافت اطلاعات انجام دهند.

فراخوانی به عمل به‌طورمعمول شامل درخواست خرید، دانلود اطلاعات، تقاضا از مشتری برای پاسخ، یا بررسی محصول است. یک فراخوانی به عمل مناسب باید دقیق و دارای بازه زمانی مشخص باشد. بدون وجود فوریت زمانی برای پاسخ‌دهی، مشتریان انگیزه‌ای برای واکنش نخواهند داشت. این اصول را می‌توان به‌طور مؤثر در تدوین تبلیغات در جستجو به کاربرد. واژه‌های «کنشی» (مربوط به عمل موردنظر) مؤثر می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • خرید
  • سفارش
  • تماس
  • بازدید
  • دانلود
  • خواندن
  • چاپ

واژه رایگان یک واژه‌ی فراخوانی به عمل مؤثر در مارکتینگ مستقیم است که در ایمیل مارکتینگ مستقیم چندان مؤثر نیست. واژه رایگان که در رسانه‌های چاپی و آفلاین بسیار مؤثر است، معمولاً برای خدمات دهندگان اینترنتی هشدار محسوب می‌شود؛ زیرا عمل تنها یکی از اصول مارکتینگ مستقیم است که در مارکتینگ به کار می‌رود. در حقیقت، بسیاری از اصول مارکتینگ مستقیم، امروزه در ایمیل مارکتینگ، جستجو، رسانه‌های اجتماعی و طراحی وب‌سایت استفاده می‌شوند.

یکی از این اصول آزمون «ای-بی.» است. در این روش یک پیشنهاد فروش خاص به‌عنوان «کنترل» در برابر مورد دیگری که تغییر کرده است، قرار می‌گیرد و بررسی می‌شود تا به‌این‌ترتیب بتوان دریافت کدام‌یک مؤثرتر بوده است. آزمون چند متغیره، آزمونی است که در مورد جنبه‌های مختلف و چندگانه ایمیل به‌طور هم‌زمان انجام می‌گیرد تا بتوان دریافت کدام ترکیب‌ها بهترین نتایج را در بردارد.

روشی دیگر برای اطمینان از افزایش میزان پاسخ‌دهی مشتریان، اطمینان از این است که ایمیل شما در قسمت «بالای تا» قرارگرفته و از اصل «مثلث طلایی» در طراحی وب‌سایت استفاده می‌کند. اطمینان از واضح بودن پیشنهاد فروش و اینکه مخاطب بتواند به‌راحتی آن را بیابد و به آن پاسخ دهد نیز روش دیگری برای افزایش میزان پاسخ‌دهی‌ها است. اصول روانشناسی رفتاری را نیز می‌توان همان‌طور که در طراحی وب‌سایت لحاظ می‌شوند، در این زمینه مدنظر قرارداد.

انتهای مطلب/