کسب و کار در مسیر صحیح ...

در این مطلب شما با نکته‌های مفید و کاربردی در طراحی برنامه پیشبرد فروش قدرتمند آشنا می‌شوید، مشوق های فروش را در کنار برنامه ارتباط بازاریابی (مارکام) و برنامه تبلیغات شرکتتان به کار ببرید و تاثیر آن را نظاره کنید. با هورموند همراه شوید؛

استفاده از مشوق های فروش در کنار تبلیغات

برای مثال، مشوق قیمت را با یک آگهی در مورد ویژگی‌های محصول و یا یک بنر در محل خرید ترکیب کنید، اگر شرکتتان به دیگر کسب و کارها خدمت می‌فروشد، در نمایشگاه‌ها تبلیغات پوستری را با فروش امتیاز قرعه‌کشی توسط نمایندگان فروش ترکیب کنید.

مشخص کردن دقیق اهداف

اهداف شما در برنامه پیشبرد فروش ممکن است در مشوق های فروش متناسب با گروه مخاطبان هدف تغییر کند. اگر خرده فروشان را هدف گرفته‌اید، آن‌ها را قانع کنید که محصولات شما را روی میز بگذارند و مقدار بیشتری از محصول شما را در انبار نگهداری کنند. همچنین در زمان‌هایی که تقاضا پایین است خرید کرده و از تبلیغات شرکت‌های رقیب استفاده نکنند.

انتخاب درست ابزارهای پیشبرد فروش

با توجه به اهداف برنامه پیشبرد فروش خود، ابزارهای مناسب را برگزینید. برای نیروی فروش مسابقاتی طراحی کنید که در آن به برنده مسابقه جایزه تعلق گیرد. اگر برای فروش به شرکت ها و از طریق حضور در نمایشگاه‌ها تلاش می‌کنید، از نشریات، فیلم‌های ویدئویی و سایر ابزارهای صوتی و تصویری برای ایجاد فروش‌های جدید، ملاقات مشتریان جدید، فروش بیشتر به مشتریان فعلی و آموزش سایر مشتریان استفاده کنید.

مشوق های فروش متفاوت رقبا

مشوق های فروش معمولاً افرادی را جذب می‌کنند که می‌خواهند برند قبلی خود را تغییر دهند. افرادی که به دنبال قیمت پایین‌تر، ارزش بیشتر و یا امتیازهای جانبی هستند. استفاده از این روش سهم بازار بیشتر و طولانی‌تری را در این بازارها در پی خواهد داشت.

تفاوت تبلیغات قیمتی و ارزش افزوده را درک کنید

مشوق های فروشی که تخفیف‌های پی‌درپی، کوپن‌های تخفیف، پیشنهادهای جدید و امتیازهای جانبی می‌توانند ارزش محصولات شما را در ذهن مخاطب از بین ببرند. تبلیغات مؤثر باید موجب تقویت تصویر برند گردد.

آزمایش قبل از اجرا

آزمایش برنامه پیشبرد فروش و اجرای آن در گروه‌های کوچک برای تعیین مناسب بودن ابزارهای برگزیده‌شده، از هدر رفت هزینه‌های بالا جلوگیری نموده و اثربخشی آن را تضمین خواهد نمود.

انتهای مطلب/ لینک محتوا