کسب و کار در مسیر صحیح ...

برای ورود یک برند به بازارهای جهانی رعایت یک سری موارد و استراتژی ها ضروری به نظر می رسد؛

فرهنگ برند جهانی

یک فرهنگ قدرتمند و منسجم که بتواند مشتریان خود را در سراسر دنیا حفظ کند نیازمند این است که نگاهی واحد به دنیا داشته باشد. گسترش رسانه های دیجیتالی موجب تغییر تمرکز برندها از ساختار به فرهنگ گردد. همچنین این شرکت‌ها دریافتند که مداومت در عمل به شیوه‌های قدیمی امکان پاسخگویی به نیاز مصرف‌کنندگان در سراسر جهان را از آن‌ها خواهد گرفت. بازتاب فرهنگ شما در برند تجاری‌تان موفقیت شما را در عرصه جهانی تضمین می‌کند. کارکرد زبان به‌عنوان یک عنصر مهم و اساسی برای اطمینان از سازگاری و مطابقت یک فرهنگ برند موفق با دیگر برندها به شمار می‌رود. به نظر می‌رسد اگر فرهنگ برند شما در سایر کشورها قابل‌درک باشد، فرآیند جهانی‌شدن برندتان به‌آسانی انجام خواهد گردید.

بازاریابی بی حد و مرز

با بررسی برندهایی مانند Nike متوجه خواهیم شد که آن‌ها در همه جای دنیا شعبه داشته و علاوه بر کشور مبدأ در سایر نقاط جهان نیز اسم‌ورسم دارند. برندهایی که از استراتژی تجارت بی حد و مرز پیروی نمی‌کنند باید خطر در حاشیه قرار گرفتن را به جان خریداری کنند. تبلیغ نایک در جام جهانی با گرد هم آوری فوتبالیست‌های معروف از سراسر دنیا این کمپانی را به‌عنوان یک برند بین‌المللی معرفی می‌کند.

امروزه نگرش دسته‌بندی مشتریان جای خود را به یکسان‌سازی و اتخاذ راهکارهایی برای ایجاد نقاط مشترک داده است. همچنین باوجود رسانه های دیجیتالی امکان به‌کارگیری استراتژی‌های مختلف برای برندها در سطح جهانی دیگر حدومرزی وجود نخواهد داشت.

مراکز یکپارچه در هر کشور

برای ایجاد یک استراتژی در تمام بازارها توسط یک برند جهانی و ایجاد ارتباط بین‌المللی شما به یک سیستم بازاریابی یکپارچه نیاز دارید. فقط ارائه یک استراتژی خوب نمی‌تواند موجب موفقیت یک برند شود. مدیران برند می‌بایست یک نوع احساس مسئولیت و مالکیت مشترک را با دیگر مدیران برند داشته باشند. با ایجاد دفاتر محلی در هر کشور و دورهم جمع‌کردن مدیران مراکز خود این امکان وجود دارد تا بهترین راهکارها، تجربیات و دانش به اشتراک گذاشته شود.

ساختار جهانی

تغییر در ساختار داخلی و پذیرش ساختار جهانی بخشی از یک فرایند بزرگ‌تر یعنی نوآوری با شتاب بیشتر و تسریع روند افزایش هماهنگی در بازاریابی است. برای این سازوکار دو انتخاب وجود دارد؛ یا همانند اچ پی تمام شعباتش به‌صورت نمایندگی بوده و این برند منحصراً از مرکز اداره می‌شود و یا همانند کوکاکولا به‌صورت منطقه‌ای عمل نموده و انعطاف بیشتری از خود نشان داشته باشید.

توجه به نظرات مصرف کننده

یک روش تازه برای مدیریت برند جهانی جدید، توجه به عقاید و پیشنهادهای مصرف‌کنندگان و تقاضا برای همکاری مشترک با آن‌هاست. انتقادها و نظرات مثبت مصرف‌کنندگان نیز می‌تواند از طریق اینترنت در اختیار دیگران قرار داده شود. عملکرد شرکت‌ها می‌بایست با تحول در تقاضای مصرف‌کنندگان تطبیق یابد. استفاده از رسانه های ارتباط‌جمعی کمک بزرگی به ایجاد یک محیط مناسب برای برقراری روابط متقابل میان مصرف کننده و برند نموده است.

انتهای مطلب/ لینک محتوا