کسب و کار در مسیر صحیح ...

چشم انداز رقابتی امروزه همچنان بیشتر از قبل در کسب وکارهای کوچک دیده می شود؛ اما این کسب و کارها باید رویکردهای مارکتینگ درست را در زمان مناسب تشخیص دهند؛ رویکردهایی که بتواند برای برندشان کاربرد داشته باشد و با مخاطب هدفشان سازگار باشد. در ادامه به بیان رویکردهای مارکتینگ می پردازیم که به تدوین استراتژی مارکتینگ کسب و کارتان ایده می دهند؛

پایان B2B و B2C؛ آغاز H2H: برندهای شجاع از تقسیم بندی مخاطبان خود در دو رویکرد B2B و B2C فاصله گرفته و در به سمت رویکرد H2H یا انسان به انسان رفته اند. برندها برای خلق خلاقانه روابطی معنادار با مخاطبان خود باید تجربه ای به آن ها بدهند که باعث پیدایش ارتباطی احساسی و عمیق میان این دو و درنهایت به ایجاد ارتباطاتی در سطح شخصی، بر اساس گفتگو و تعامل، همدلی، انگیزش، سرشار از شادی و داستان محور شود.

ارتباط با جامعه مخاطبین برند: سر گفتگو را باز کنید و به مخاطبان خود احساس شنیده شدن بدهید و آن ها را تشویق کنید فعالانه پیام برندتان را از طرف شما به گوش دیگران برسانند. برندهای باهوش از طریق استفاده از محتوای تولیدشده توسط کاربر و کمپین های ایجادشده توسط کاربران، از قدرت جمعی مخاطبان خود به بهترین نحو بهره می گیرند. این کار باعث جلب مشارکت مخاطب می شود و به آن ها اجازه می دهد سهمی معنادار در بهبود و موفقیت برند داشته باشند. حتی ممکن است به پیدایش ایده های تحول آفرینی بیانجامد که برند را به مسیر تازه ای هدایت کند.

استفاده هدفمند از تکنولوژی: تکنولوژی همواره در حال پیشرفت بوده و به نظر می رسد هر هفته نوآوری تازه ای معرفی می شود. بهترین استراتژی های مارکتینگ صرفاً به تیک زدن چک لیست نیازمندی ها بسنده نمی کنند؛ بلکه به مخاطبان خود انگیزه، انرژی و احساس ارتباط می بخشند. اضافه کردن تکنولوژی های هدفمند و عناصر تعاملی می تواند به خوبی این ایده را به کار بگیرد. طی سال آینده، برندها برای پشتیبانی از داستان برند خود باید رویکرد پیچیده تر و فکر شده تری در قبال استفاده ی یکپارچه از تکنولوژی اتخاذ کنند. از تکنولوژی صرفاً باهدف استفاده از تکنولوژی استفاده نکنید؛ تاکتیک هایی را انتخاب کنید که ازلحاظ استراتژیک بیشترین ارتباط را با پیام و مخاطب شما داشته باشند.

نرخ بازگشت حاصل از سرمایه گذاری (ROI) جدید، بازگشت حاصل از نوآوری: زمان آن رسیده است که کسب وکارهای کوچک، فراتر از تعریف سنتی بازگشت حاصل از سرمایه گذاری فکر کنند و به فکر سنجش بازگشت حاصل از نوآوری باشند. این رویکرد جدید، روی ارزیابی تأثیر درازمدت استراتژی های نوآورانه مارکتینگ متمرکز می باشد. علاوه بر شاخص های سنتی ROI، برندهایی که به دنبال راه مؤثرتری برای ایجاد ارتباطات معنادار هستند باید میزان ماندگاری در ذهن، مشارکت و تلقی برند خود را بسنجند.

سطح بعدی هشتگ گذاری: هشتگ ها بدون شک بخش محبوبی از فرهنگ ارتباطی ما هستند. استفاده از هشتگ راهی انعطاف پذیر و مؤثر برای طبقه بندی اطلاعات، کارآمد کردن مکالمات و ایجاد تجربیات مشترک و به یادماندنی در پلتفرم های مختلف است. طی سال آینده، برندها از خلاقیت های تازه ای برای واردکردن استفاده خود از هشتگ به مرحله ای جدید بهره خواهند گرفت، به گونه ای که بتوان هم مشارکت مخاطبان زنده و هم مخاطبان آنلاین را به نحوی کاملاً تعاملی جلب کرد. چنین تجربه هایی نه تنها به برندها کمک می کند در چشم اندازی به شدت رقابتی در بازار باقی بمانند، بلکه باعث ایجاد ارتباط معناداری میان برندها و مخاطبان می شود که گسترش حضور برندها را در پی خواهد داشت.

انتهای مطلب/