کسب و کار در مسیر صحیح ...

در کسب و کار امروزی نگهداشت مشتری ها و جذب مشتری های جدید به عنوان دو چالش پیش روی صاحبان کسب و کار مطرح می شود، در ادامه این مطلب به بیان روش هایی برای جذب مشتری های جدید برای محصولات می پردازیم؛

تشخیص نیاز مشتریان: یکی از موارد مهم در مارکتینگ شناخت مشتری است. محصول زمانی به فروش می رود که نظر مشتری را به خود جلب کند. از این رو شناخت نظر مشتری برای رشد و بقای کارتان اهمیت دارد. عواملی همچون سن، درآمد، موقعیت جغرافیایی و میزان تحصیلات در سلیقه افراد تفاوت ایجاد می کنند. مشتری هدف را مشخص کنید و با توجه به آن محصول مورد نظر را در اختیارش بگذارید.

وفادارسازی مشتریان: با تخفیف دادن یا امتیازات ویژه به مشتریانی که وفاداری شان را به شما نشان داده اند، قدردانی خود را نشان دهید. چه کسی بیشتر از مشتری وفادار می تواند دیگران را به خرید از شما تشویق کند؟ مطمئن باشید مشتری ها از حق عضویت، امتیاز و تخفیفی که به طور خاص به آنها داده می شود خوشحال خواهند شد.

استفاده از رسانه های اجتماعی: امروزه اینترنت به سرعت همه چیز را به همه جا می رساند. این قابلیتی است که برای مطرح شدن برند ارزشمند است. در هر جایی که بتوان توجه مشتری های هدف را جلب کرد حضور یابید و اجازه دهید چشم آنها با نام برندتان آشنا شود. از هر رسانه با توجه به ویژگی هایش استفاده کنید. برای مثال می توانید از اینستاگرام برای پست تصاویری که از محصولات خود گرفته اید و از ایمیل برای اطلاع رسانی پروموشن ها استفاده کنید. همچنین از طریق اینترنت می توانید کاملا در دسترس مشتری های تان باشید و این ویژگی باعث تداوم ارتباط شما با آنها می شود.

کانال های فروش جایگزین: معمولا کمپانی های های بزرگ از روش های گوناگونی برای مارکتینگ و خدمت رسانی استفاده می کنند اما این امر دلیل مناسبی برای محدود کردن کسب و کارهای کوچک نیست. پس اگر شما تنها یک دفتر فروش در یک شهر دارید می توانید با راه اندازی وب سایت، فروش آنلاین داشته و طیف مشتریان را افزایش دهید.

روابط موثری با سایر شرکت ها: گاهی اوقات برای معروف شدن باید با شرکت های بزرگی رابطه برقرار کنید که مردم به خوبی می شناسند. برای این کار پس از بستن قرارداد می توانید توانایی هایی که دارید را با تمام جزئیات به آنها ارائه دهید تا ادامه فرآیند جذب مشتری های جدید به عهده آنها گذاشته شده و برندتان به مشتری های هدف برسد.

انتهای مطلب/