کسب و کار در مسیر صحیح ...

روش های مارکتینگ هرساله در حال تغییر است و سال ۲۰۱۷ نیز از این قاعده مستثنا نیست. تمایلات مردم در سال ۲۰۱۷ به متخصصان بازار کمک خواهد کرد تا مصرف کنندگان را با استفاده از روش های جدید، بیشتر درگیر کنند. این تکنیک ها نباید در تعارض با اساسی ترین ابعاد طبیعت انسان باشند. با در پیش گرفتن این رویه، متخصصان بازار می توانند با طراحی تبلیغات منسجم و هزینه کمتر، به صورت مشترک با مصرف کنندگان سود ببرند.

به کارگیری مارکتینگ محلی: Joe Pullizzi کارشناس مارکتینگ محتوا، بر این باور است که تبلیغات محلی مانند گیت مارکتینگ محتوا است. اگر شما هم یک کارشناس مارکتینگ باهوش باشید، باید از مارکتینگ محلی استفاده کنید. میزان هزینه صرف شده در حوزه مارکتینگ محلی، امسال از رقم ۷.۹ میلیارد دلار فراتر رفته است و پیش بینی می شود این رقم در سال ۲۰۱۸ به ۲۱ میلیارد دلار برسد. کارشناسان پیش بینی می کنند گسترش تبلیغات محلی روی پلتفرم های آنلاین روز به روز بیشتر خواهد شد. کارشناسان مارکتینگ نیز علاقه زیادی به استفاده از این تکنیک دارند. تبلیغات محلی تجربه مصرف کننده را مختل نمی کند، از این رو آن ها نمی توانند تفاوتی بین تبلیغات هزینه بر و محتوای سایت قائل شوند. در این نوع مارکتینگ، محتوا عموما سودمند و جالب است و قشر خاصی از مخاطبان را هدف قرار می دهد. ویژگی هایی که باعث می شود تبلیغات محلی به یکی از پلتفرم های مؤثر برای مارکتینگ تبدیل شود.

به کارگیری مارکتینگ محتوا: گاهی وقت ها مارکتینگ محتوا با مارکتینگ محلی اشتباه گرفته می شود. با این که این دو نوع روش، اشتراکات زیادی دارند، اما مارکتینگ محتوا داستان خود را دارد. مارکتینگ محلی راهی ساده برای کارشناس مارکتینگ است که با استفاده از آن محتوای تولیدی را توزیع می کنند. اما مارکتینگ محتوا، یک تکنیک استراتژیک مارکتینگ برای ایجاد و انتشار اطلاعات مرتبط در میان مخاطبان هدف است. این نوع مارکتینگ شبیه تبلیغات هزینه بر مانند ایجاد بنر نیست، بلکه یک فرآیند پیش رونده است که به بهترین نحو با استراتژی مارکتینگ ادغام شده است. مارکتینگ محتوا را می توان به عنوان پایه تمام روش های مارکتینگ به حساب آورد. هر برندی به خاطر قابلیت انعطاف پذیری مارکتینگ محتوا می تواند از این تکنیک استفاده کند. نکته کلیدی، داشتن ثبات است. باید برای برند خود یک شخصیت ایجاد کنید.

استفاده از افراد اثرگذار: افراد مشهور نقش بسیار مهمی دارند، این افراد همیشه به عنوان یکی از المان های مهم مارکتینگ مطرح بوده اند و اکنون در عصر ارتباطات می توان گفت یکی از مؤثرترین روش های اثرگذاری بر مشتریان و مصرف کنندگان هستند. مارکتینگ با استفاده از افراد مشهور و اثرگذار، فرصت طلایی برای برندها ایجاد می کند تا با افراد زیادی که این اشخاص را دنبال می کنند، ارتباط برقرار کنند. این شخصیت ها برای یک کارشناس مارکتینگ حرفه ای که بتواند از قدرت تأثیرگذار آن ها استفاده کند، به عنوان فرصتی تلقی می شود تا کاری ناممکن را ممکن کنند. زمانی که از افراد مشهور به صورت مؤثر استفاده شود، آن ها راه هایی طبیعی برای قانع کردن مخاطبان برای مد نظر قرار دادن برند شما خلق می کنند.

به کارگیری سرویس پخش زنده و آنلاین: مخاطبان به سرعت با ویدیو ارتباط برقرار می کنند، اگر از این قابلیت برای انتقال احساس و پیام استفاده شود، تأثیر طولانی تری نسبت به کلمات بر ذهن مخاطبان خواهد داشت. با استفاده از پخش زنده می توانید این کار را به صورت آنلاین انجام دهید. برای مثال وب سایت یوتیوب را در نظر بگیرید. بیش از یک میلیارد نفر در جهان از این وب سایت به صورت روزانه بازدید می کنند. فیس بوک نیز از ماه آوریل سال جاری، سرویس پخش زنده را راه اندازی کرده است. این ابزار، کارشناسان مارکتینگ را قادر خواهد کرد تا به سادگی و تنها با اشاره انگشت با میلیون ها انسان ارتباط برقرار کنند. در ماه اکتبر، فیس بوک به کمپین ارتقاء آگاهی مردم از قابلیت های استفاده از پخش زنده پیوست. محتوای مورد نیاز این کمپین فقط با استفاده از یک تلفن همراه، از طریق پخش زنده فیس بوک تولید می شد.

به کارگیری چت بات ها: چت بات ها نقش مهمی در آینده مارکتینگ خواهند داشت. با استفاده از این سرویس می توان به صورت ۲۴ ساعته با مشتری در تماس بود. پیشرفت های روزافزون در حوزه هوش مصنوعی و برنامه نویسی رایانه ای موجب گردیده تا چت بات ها بتوانند به پرسش های مشتریان پاسخ های مناسب تری بدهند، از آنجا که پاسخ ها بر اساس اطلاعات بارگذاری شده و الگوریتم های مغز انسان پردازش می شوند، چت بات ها می توانند به خوبی نقش یک راهنما را شبیه سازی کنند. چت بات مانند یک فروشنده عمل می کند که هیچ گاه نمی خوابد و می تواند به سرعت به پرسش های مشتریان پاسخ دهد.

محتوای رسانه های اجتماعی پایان پذیر: طرفداران اسنپ چت می دانند تولید محتوایی که بعد از مدتی به خودی خود از بین می رود، یک نوع احساس خرسندی و حتی اعتیاد آور ایجاد می کند. از آنجا که دامنه توجه نسل هزاره جدید رو به کاهش است، انقضای محتوای تولیدشده در شبکه های اجتماعی اهمیت بیشتری پیدا می کند. دامنه توجه مدت زمانی است که یک انسان می تواند روی یک فعالیت یا یک موضوع تمرکز کند. برخی تحقیقات نشان می دهند که دامنه توجه نسل بزرگ شده با اینترنت از ماهی قرمز هم کمتر است!

اولویت دهی به شخصی سازی: به علت اینکه مردم هدف اطلاعات غیرمرتبط و غیرواقعی زیادی قرار گرفته اند، نوعی مقاومت نسبت به تبلیغات در بین آن ها به وجود آمده است. مصرف کنندگان امروزی می توانند به سرعت تبلیغات پرهیاهو اما توخالی را شناسایی کنند و توجهی به آن ها نکنند. پس باید تبلیغات شما پیامی واقعی در مورد شرایط فروش ویژه و معرفی محصول جدید داشته باشد. هدف قرار دادن تک تک مصرف کنندگان، کارشناسان مارکتینگ را قادر خواهد کرد تا از میان تمامی محرک های موجود، قادر باشند خدمات و ویژگی های خود را به مصرف کنندگان نشان دهند.

سیستمی کردن فعالیت ها: باید اقرار کرد که قطار اتوماسیون به ایستگاه مارکتینگ نیز رسیده است. در حال حاضر اتوماسیون مارکتینگ رشد سریعی تجربه می کند، به نحوی که هم اکنون ۷۱ درصد شرکت ها از این تکنولوژی استفاده می کنند. اما اتوماسیون مارکتینگ به چه معنا است؟ در واقع اتوماسیون مارکتینگ استفاده از نوعی نرم افزار برای انجام کارهای تکراری مارکتینگ مانند فرستادن ایمیل، تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی، فرستادن پیام کوتاه و تبلیغات دیجیتالی است.

انتهای مطلب/