کسب و کار در مسیر صحیح ...

هورموند مارکتینگ؛ رنگ ها به صورتی کاملا باور نکردنی برای انسان ها مهم هستند. رنگ به عنوان یک ابزار است که سیستم عصبی انسان به آن پاسخ می دهد و از خسته شدن ذهن افراد جلوگیری می کند. رنگ یک عامل اصلی است که احساسات را برانگیخته می کند، ذهن را برمی انگیزاند و در قدرت تشخیص بسیار مهم است.

رنگ قدرت شناسایی برند توسط مخاطبان را ۸۰% افزایش می دهد.

اگر مروری بر شرکت های بزرگ داشته باشیم متوجه خواهیم شد که در طول زمان رنگشان ثابت بوده است و به همین خاطر بسیار راحت شناخته می شوند.
مثل رنگ قرمز قوطی های کوکاکولا
اگر مک دولاند ناگهان رنگ قرمز M را به به آبی تغییر دهد مردم آن را نمی شناسند.
بسیار مهم است که برای کسب و کار و وبسایتتان رنگ مناسب را انتخاب نمایید. شما باید رنگ مورد علاقه تان و رنگ صحیح (فرضا رنگ صورتی برای محصولات مربوط به خانم ها)را انتخاب نمایید. بسیار مهم است که مخاطبانتان با رنگی که شما انتخاب نموده اید چه احساسی دارند. به عنوان مثال رنگ صورتی شاید خیلی زیبا باشد اما به خاطر انرژی که منتقل می کند برای زمانی که می خواهید آرامش را منتقل کنید نمیتواند کاربردی باشد.
همواره بحث های داغی در مورد انتخاب رنگ برند و وب سایت صورت می گیرد. در نظر داشته باشید که نمی توان رنگی را انتخاب نمود که همه احساس خوبی به آن داشته باشند. بلکه شما باید در نظر داشته باشید بیشترین مخاطبین و مهمترین بازدیدکنندگان سایت شما چه افرادی هستند و چه رنگی برای ارتباط با آن ها مناسبتر است.

سه گروه بندی در مورد رنگ ها وجود دارد:

رنگ مناسب سایت  رنگ مناسب سایت

چگونه رنگ مناسب سایت را انتخاب کنیم؟
به سوالات زیر پاسخ دهید:
مخاطبین هدف شما چه کسانی هستند؟
فکر می کنید چه رنگی برای آن ها جذاب است؟
چه رنگ هایی به آن ها احساس انتقال می دهد؟ کدام رنگ بیشتر با ذهنیتی که تمایل دارید از شما ایجاد گردد تطابق دارد؟
مطالعات تخصصی در خصوص اینکه چه رنگ هایی چه احساساتی را در سنین مختلف و در جنسیت های متفاوت انتقال می کند صورت گرفته است. http://www.joehallock.com/edu/COM498/preferences.html اگر به دیاگرام های زیر نگاهی بیاندازید متوجه می شوید به عنوان مثال رنگ سبز رنگی است که اکثر مخاطبین جوان آن را می پسندند در حالی که افراد مسن تر به رنگ بنفش تمایل بیشتری دارند.
رنگ آبی رنگی است که تمامی گروه های سنی و جنسیت ها آن را دوست دارند؛ چرا که احساس اعتما، امنیت و حمایت را ایجاد می کند و به همین خاطر خیلی از کسب و کار ها این رنگ را برمی گزینند. رنگ های روشنی چون قرمز و نارنجی مورد علاقه افراد جوانتر است و مسن تر ها آن را دوست ندارند.

دیاگرام رنگ ها
جالب است که بدانید استفاده صحیح از رنگ حدود ۴۰% مطالعه را، یادگیری را حدود ۵۵% تا ۷۸% و ادراک را حدود۷۳% افزایش می دهد.
فقط انتخاب رنگ مناسب سایت مهم نیست بلکه نحوه استفاده آن نیز بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال اگر شما یک فروشگاه اینترنتی در وب سایتتان دارید، مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که مشتریان را تشویق به خرید کنید. پس دکمه مربوط به “خرید” در وب سایتتان باید با یک رنگ جذاب و مشخص نوشته شود و از تمامی صفحات وبسایت به آن راهی وجود داشته باشد.