استرابورد نوعی استند ایستاده تبلیغاتی است به عبارتی نسل جدید سازه های بادبانی و پرتابل های ایستاده قدیمی است که نقایص و ایرادات نسل های قبلی خود را برطرف کرده و ایستایی خوبی در مقابل باد دارد.

مزیت ها و برتری های استرابورد تبلیغاتی:
ایستایی و شکل ظاهری استرابوردها بی شک یکی از مزیت های و ملاک های انتخاب توسط صاحبان کالا و شرکت های خدماتی میباشد.
یکی از مزیت ها و برتری های سازه های استرابورد این است که بواسطه ابعاد کوچک آن در فضاهایی که بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی بزرگ همچون پل های عابر پیاده و پل های روگذر سواره رو وجود ندارد، قابل نصب هستند.
با توجه به زیاد شدن بیش از اندازه تعرفه اجاره بیلبوردهای تبلیغاتی در شهر های بزرگ مزیت ویژه ای برای اجاره استرابورد ها بوجود می آید و آن پایین بودن قیمت اجاره استرابوردها است.
مزیت دیگری که باعث برتری استرابوردها شده زاویه دید پایین و برابر با نگاه راننده است.
زیاد بودن تعداد این سازه ها در خیابان ها و تکرار طرح های تبلیغاتی در خیابان ها و محلات مختلف نیز از برتری های این نوع سازه ها میباشد.

مناطق مناسب برای نصب استرابورد:
استفاده از مکان مناسب برای برقراری ارتباط با مخاطب به منظور ارائه و تبلیغ هر نوع محصول بسیار دارای اهمیت است و در مکان‌یابی و یا آسیب‌شناسی مکان‌های موجود تبلیغات شهری به غیر از مسائل کالبدی و زیبایی‌ شناسانه به مسائلی چون سطح اجتماعی-اقتصادی مخاطبین و عملکرد و کاربری‌ های غالب منطقه شهری و ارتباط آن با سایر نقاط شهر مسئله ای حائز اهمیت است و نصب این سازه تبلیغاتی بیشتر در مناطق داخلی سطح شهرتآثیر گذار می باشد، که از جمله این مناطق : چهارراه های اصلی، میادین شهر،بزرگراه ها و حاشیه خیابان می باشد.

ابعاد سازه های تبلیغاتی استرابورد :
ابعاد اسمی این سازه ها ۳ متر × ۴ متر است ولی ابعاد واقعی چاپ و نصب بنر در سازه های اجرا شده در سطح شهر تهران ۲٫۸۰ × ۳٫۸۰ است. ارتفاع این سازه ها از زمین حدود ۶ متر است.

اجزاء استرابورد :
استرابوردها نیز همانند سایر سازه های تبلیغاتی از اجزاء مختلفی تشکیل شده است که اجزاء آن عبارتند از :
فک بالا و پایین برای ثابت نگه داشته بنر
گیره های ثابت کننده بنر در سمت راست و چپ
ستون اصلی سازه که در وسط قرار دارد
پلیت و فوندانسیون کف
نردبان تردد پشت سازه