کسب و کار در مسیر صحیح ...

حفظ و نگهداری یک رابطه دوستانه یک فرآیند بلندمدت و مستمر می‌باشد. تمام نیروهای فروش و بخصوص نیروهای فروشی که به اهداف درآمدی فروش دست نیافته‌اند می‌بایست به‌طور مستمر راهکارهای فروشی را بیابند تا به برآورده ساختن نیازهای فردی و شرکتی مشتریانشان کمک کند.

راهکار فروش ایجاد رابطه دوستانه، بخشی از راهکار توسعه فروش است. اگر در حال تلاش برای افزایش فروش هستید، قبل از هر چیز مطمئن شوید که رابطه‌ای دوستانه را با مشتریان برقرار کرده‌اید که در آن مشتری احساس راحت‌تری در پاسخگویی به سؤالات و ارائه اطلاعات دارند. در این صورت است که می‌توانید با مشتریان محتاط به‌راحتی ارتباط برقرار کرده، همدلی نمایید و در مواقع مورد نیاز شوخ طبع باشید.

فروشندگان حرفه ای رابطه دوستانه را از طریق راهکار فروش پنج‌گانه زیر اجرا می‌کنند:

  1. از علایق شخصی و یا تجربیاتی که مشتری خواستار به اشتراک‌گذاری آن‌هاست اطلاع پیدا می‌کنند.
  2. سعی می‌کنند پل های ارتباطی را که درباره مشتریان می‌دانند از طریق موارد مشترک مانند مدرسه سابق، دانشگاه سابق، همسایگی، تفریحات مشترک، تیم های ورزشی موردعلاقه، آشنایان دوجانبه و ازاین‌دست موارد ایجاد می‌کنند.
  3. اطلاعاتی که درباره مشتریان می‌دانند در یک پایگاه داده نگهداری می‌کنند تا بتوانند در مقاطع مختلف زمانی به‌سرعت به آن‌ها دسترسی داشته و با مشتریان ارتباط برقرار کنند.
  4. اطلاعات مفیدی را که به مشتریان در زندگی شخصی و کسب و کارشان کمک می‌کند برایشان تهیه و ارسال می‌کنند.
  5. به مشتریان نشان می‌دهند که از همراه آن‌ها بودن لذت می‌برند. برای این منظور آن‌ها را به صبحانه، نهار، شام، یک رویداد ورزشی و یا تئاتر دعوت می‌کنند.

انتهای مطلب/ لینک محتوا