هنگامی‌که هر چه تلاش می‌کنید بازدیدکنندگان بیشتری را به وب‌سایتتان جذب کنید، موفق نمی‌شوید و روش‌های استاندارد افزایش ترافیک جواب نمی‌دهند، زمان آن رسیده که راهکارهای دیگری را امتحان کنید. در این پست به بیان گزیده‌ای از کتاب رابرت وای بیلی “کتاب دیجیتال مارکتینگ” برای افزایش ترافیک سایت می‌پردازیم؛

مارکتینگ از طریق تولید محتوا
محتوا راه‌های خلاقانه بسیاری رل برای تمرکز روی مشکلی که کسب‌وکار شما آن را حل می‌کند یا همان محصول شما، در اختیارتان قرار می‌دهد. مارکتینگ از طریق محتوا شامل مقالات آنلاین، پست‌های وبلاگ، اینفوگرافیک‌، کتاب‌های الکترونیکی، بررسی موردی و محصولات ویدیویی و صوتی است. اگر نمی‌دانید چگونه می‌توانید از طریق بازاریابی محتوایی ارزش اضافه کنید، از مشتریان فعلی خود یا افرادی که اسمشان در فهرست پستی‌تان است، بپرسید چه نوع محتوایی می‌تواند برای آن‌ها مفید باشد. کلید موفقیت مارکتینگ از طریق تولید محتوا “ارائه محتوای مناسب به کاربران به شیوه‌ای جذاب از طریق تمامی کانال‌های مورد بازدید آن‌ها و در زمان موردنیاز آن‌ها است “. در ضمن می‌بایست اطمینان حاصل کنید که محتوا را به‌طور مستمر و متوالی منتشر می‌کنید؛ اگر موضوع خاصی را پوشش می‌دهید حداقل هر هفته یک‌بار متنی را منتشر کنید. اگر دو موضوع را پوشش می‌دهید حداقل دو بار در هفته انتشار داشته باشید؛ در صورت امکان محتوای جذاب برای مخاطبان مناسب را هرروز منتشر کنید.

کمپین‌های اینفلوئنسرمارکتینگ
مارکتینگ از طریق اینفلوئنسرها (افراد تأثیرگذار) شکلی از اطلاع‌رسانی و تأثیرگذاری بر روی مخاطب است که روی استفاده از مشتریان کلیدی پیشگام برای انتقال پیام برند به بازاری بزرگ‌تر تمرکز می‌کند؛ با این روش شما به‌جای تلاش‌های مستقیم برای گروه بزرگی از مشتریان، به افراد بانفوذ انگیزه می‌دهید، آن‌ها را به‌کارگماشته و بر ای‌شان حقوق در نظر می‌گیرید تا برای شما تبلیغ کنند. به گفته تد کوین “مارکتینگ از طریق افراد تأثیرگذار تا سال ۲۰۲۰ به روشی پیشگام تبدیل خواهد شد؛ این روش مؤثرترین شکل تبلیغات است و اگر در کنار یک استراتژی محتوایی منسجم قرار بگیرد، تبلیغات تلویزیونی و فیس‌بوکی هرگز نمی‌توانند به‌پای آن برسند.”

تبلیغات آنلاین اختصاصی از طریق IP
منظور از تبلیغات اختصاصی بر اساس IP همان هدف‌گیری جغرافیایی است؛ در این روش، موقعیت جغرافیایی بازدیدکننده وب‌سایت تعیین می‌شود و بر اساس این موقعیت یعنی کشور، منطقه یا ایالت، شهر، کد پستی، نام سازمان، نشانی IP، ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی یا ISP یا معیارهای دیگر، محتوای خاصی به او ارائه می‌شود. شما می‌توانید از هدف‌گیری جغرافیایی برای افزایش میزان مشارکت و نرخ تبدیل کمپین‌های خود استفاده کنید؛ هدف‌گیری جغرافیایی امکان ارزیابی و شخصی‌سازی را در سطح پیچیده‌تری نسبت به سایر رسانه‌های سنتی فراهم می‌کند.

QR کد
QR ها روش دیگری برای گردآوری شماره‌های تماس کاربران برای افزایش ترافیک سایت هستند؛ این کدها شبیه بارکد عمل می‌کنند و دسترسی آنی به صفحه وب موردنظرتان را از طریق تلفن همراه هوشمند یا تبلت برای کاربر فراهم می‌کنند. کاربر می‌تواند پس از ورود به آن صفحه، پیام شما را بخواند یا مرحله بعدی خواسته شده را طی کند؛ بنابراین می‌توان گفت که کد QR دعوت‌نامه شماست تا کاربر از حالت آفلاین به آنلاین سفر کند؛ اما باید توجه داشت این استراتژی نیازمند آن است که (علاوه بر نسخه استاندارد) یک وب‌سایت موبایلی داشته باشید تا کاربران تلفن‌های هوشمند را با استفاده از کد QR هدایت کنید.

انتهای مطلب/