کسب و کار در مسیر صحیح ...

به گزارش آژانس هورموند، تبدیل‌شدن به بخشی از لحظه مرتبط به‌طور شخصی در زندگی مصرف‌کنندگان از طریق رویدادها و تجربیات می‌تواند رابطه یک برند را با بازار هدف وسعت و عمق ببخشد. وجهه روزانه با برندها می‌تواند بر رویکردها و باورهای مصرف‌کنندگان تأثیرگذار باشد. بسیاری از شرکت‌ها در حال پدید آوردن تجارب و رویدادهای خود هستند تا در مصرف‌کننده و رسانه ایجاد علاقه و نزدیکی نمایند؛ اما باید توجه داشت که علی‌رغم مزایای بالقوه استفاده از رویدادها، نتیجه یک رویداد می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی و ورای کنترل شرکت حامی‌باشد.

متخصصان مارکتینگ، برای حمایت از رویدادها و حمایت‌های مالی دلایل زیر را عنوان می‌کنند؛

  1. برقراری ارتباط با یک سبک زندگی: می‌توان مشتریان را بر اساس جغرافیا، جمعیت شناختی، رفتاری و بر مبنای رویداد هدف قرار داد. برای مثال در مورد مخاطبان هدف که دربرگیرنده پسران ۱۶ تا ۲۴ سال هست، می‌توان از ورزش‌های موتوری و ورزش‌های مرتبط با کلوپ‌ها حمایت مالی نمود.
  2. افزایش اهمیت شرکت، برند و یا محصول: حمایت مالی اغلب اوقات تبلیغات مداومی را برای نام تجاری پدید می‌آورد که موقعیتی ضروری برای تقویت نفوذ برند است. آگاهی فوق‌العاده مخاطبان از حامیان جام جهانی به دلی تکرار نمایش تبلیغات و نام تجاری در طی یک ماه زمان برگزاری مسابقات است.
  3. ایجاد و یا تقویت دریافت مخاطبان از تداعیات برند: رویدادها به‌خودی‌خود دارای پیوندهایی هستند که به ایجاد و یا تقویت تداعیات برند کمک می‌کند. برای مثال در این مورد می‌توان به حمایت شرکت تویوتا از مسابقات ماهیگیری در امریکا برای تقویت وجهه و جذابیت خود در کانون توجه امریکا اشاره نمود.
  4. بهبود وجهه شرکت: حمایت‌های مالی می‌تواند این دریافت‌ها از شرکت را که دوست‌داشتنی و وسیله تقویت‌کننده آگاهی بین‌المللی از برند و افزایش حجم کاربرد آن تلقی می‌کند، اما همچنان موجب حس طبیعی وطن‌پرستی و ایجاد ارتباط با روح عاطفی المپیک می‌شود.
  5. ایجاد تجربه و برانگیختن احساسات: احساساتی که از طریق یک رویداد هیجان‌انگیز یا رضایت‌بخش پدید می‌آید به‌صورت غیرمستقیم به برند پیوند می‌خورد. برای مثال تبلیغات خودروهای آئودی در فیلم مرد آهنی ۲ و حمایت و همراهی برنامه مارکتینگ یک‌ماهه، نشان داد که تبلیغات دهان‌به‌دهان مثبت در مورد این برند، دو برابر شده است.
  6. ابراز تعهد به جامعه: مارکتینگ عالی، حامی سازمان‌های غیرانتفاعی و مؤسسات خیریه هست. شرکت‌های همچون تیمبرلند، هوم دی پو، استارباکس بازاریابی مرتبط با هدف را سنگ بنای برنامه‌های مارکتینگ خود ساخته‌اند.
  7. سرگرمی مشتریان اصلی و پاداش به کارمندان: بسیاری از رویدادها، چادرهای بزرگی جهت مهمان‌نوازی و دیگر فعالیت‌ها و خدمات خاص را تنها برای حامیان و مهمانانشان در نظر می‌گیرند. این مزایا موجب اشتیاق می‌شود و تماس‌های تجاری ارزشمندی را پدید می‌آورد. از نگاه یک کارمند، رویدادها می‌توانند موجب ایجاد روحیه و مشارکت همچون یک محرک عمل کنند.
  8. ایجاد فرصت‌های ترویجی و فروش: بسیاری از مارکترها، مسابقات، قرعه‌کشی‌ها، خریدوفروش داخل فروشگاهی، پاسخ‌دهی مستقیم و دیگر اقدامات مارکتینگ را با یک رویداد ترکیب می‌کنند. در این مورد می‌توان به حمایت‌ها و فعالیت‌های شرکت کوکاکولا از برنامه‌های تلویزیونی اشاره نمود.

انتهای مطلب/