کسب و کار در مسیر صحیح ...

پیش از طراحی بروشور بسیار مهم است که در نظر داشته باشید، قرار دادن مجموعه از کلمات، عکس و قیمت در کنار هم کافی نیست. پیش از تهیه آن ضروری است که برنامه‌ریزی صورت گیرد و نکات اصلی زیر در بروشور رعایت گردد.

  1. هدف بروشور را مشخص کنید. آیا هدف بروشور یافتن مشتریان جدید است یا می‌خواهد به مشتریان فعلی اطلاعات دهد.
  2. بودجه بروشور و چاپ آن را قبل از اجرا برآورد نمایید. طرحی آزمایشی از بروشور تهیه نمایید و از چاپخانه برای چاپ آن قیمت بگیرید. مقایسه نمایید که آیا هزینه چاپ بروشور با بودجه پیش‌بینی‌شده هماهنگی دارد یا خیر.
  3. بروشور باید دربرگیرنده پیامی سازمان‌دهی شده و طرحی روشن و شفاف باشد. نباید انتظار داشت خوانندگان تمام متن را با دقت مطالعه نمایند. طرح و متن بروشور باید به‌گونه‌ای باشد که واضح، روشن و از همه مهم‌تر مختصر باشد.
  4. به حدی روی عناوین و متن بروشور کار کنید که نهایتاً متن و عناوین بسیار دقیق و کوتاه باشد. باید دقت شود که تا حد امکان متن و عناوین کوتاه و در ضمن وسوسه‌برانگیز است.
  5. تا حد امکان عناصر و عناوین نامربوط به اصل موضوع را حذف نمایید. هنگام طراحی و نگارش متن بروشور همواره در نظر داشته باشید همه‌چیز مستقیماً مرتبط با پیامی باشد که قصد دارید به مخاطب انتقال دهید.
  6. تا حد امکان بر روی طرح بروشور کار کنید. آن را تغییر دهید، اصلاح کنید، طرح‌های دیگر را امتحان کنید تا نهایتاً بهترین طرح متناسب با پیام بروشور خلق گردد. در طراحی هوشمندانه عمل کنید و سعی کنید جذاب و قابل‌فهم باشد.
  7. متن و محتویات باید ارتباط منطقی داشته باشند. از قرار دادن اطلاعات سنگین، حجیم، بی‌ارتباط و پیچیده در بروشور خودداری کنید.
  8. عادلانه قضاوت کنید. آیا توجه را به‌خوبی جلب می‌کند؟ خود شما حاضرید چنین بروشوری را مطالعه نمایید.

در طراحی بروشور باید گام‌به‌گام عمل نمود و در هر مرحله اطمینان حاصل نمود که آن مرحله به‌درستی انجام‌گرفته است.

انتهای مطلب/ لینک محتوا