حقایق فرآیند برندینگ شخصی

نسبت به فرآیند برندینگ شخصی – Personal Branding – برداشت‌های غلط بسیاری وجود دارد که اگر قصد دارید در فرآیند برندینگ شخصی متخصص شوید بهتر است با این اشتباهات و همچنین حقایق فرآیند برندینگ شخصی آشنا شوید؛

  1. فرآیند برندینگ شخصی زمان‌بر است: برند نیاز به اعتمادسازی دارد و اعتمادسازی نیز به زمان نیاز دارد. شاید شما بتوانید عناصر یک برند بزرگ را در یکجا گرد هم بیاورید اما باید توجه داشته باشید که این برند با آهنگ حرکت خودش رشد خواهد کرد و نمی‌توان آن را در کارگاه و کارخانه‌ای بسازید.
    یک فرد برای اینکه به چهره‌ای بانفوذ و جهانی در رسانه‌ها تبدیل شود نیازمند انجام فعالیت و ارائه خدمات خاص طی سال‌ها می‌باشد. حتی بهترین شرکت‌های تبلیغاتی برای ساخت برند شخصی شش ماه تا یک سال برای پرسنال برندینگ در نظر می‌گیرند تا به نتایج قابل‌توجهی برسند. این مورد که انتظارات از خودتان به‌جا باشد و نمی‌توان یک‌شبه تجارت جدیدی را آغاز نمود بسیار بااهمیت است چراکه موجب جلوگیری از بی‌انگیزگی و جا زدن در کار خواهد شد.
  2. برندها به‌صورت سامانمند رشد خواهند کرد: در فضای کنونی نمی‌توان یک برند شخصی را به‌زور به دیگران بقبولانید چراکه برخورد بدی با آن خواهد شد. مردم با کمک روابط عمومی و حضور اجتماعی مستمر شما حس می‌کنند که می‌توانند به شما اعتماد کنند و با شما ارتباط برقرار کنند. باید برند خود را در زمین بکارید، از آن نگهداری کنید و رشد بدهید.
  3. برندینگ شخصی مرتبط بااحساس است: شاید با منطق شما سازگار نباشد اما باید بدانید ساخت برند، مرتبط بااحساس است. مردم به این دلیل شما را انتخاب نمی‌کنند که پیشنهادهای بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارید، آن‌ها شما را به این دلیل انتخاب می‌کنند که حس خوبی به آن‌ها می‌دهید.
  4. برندینگ شخصی نیازمند تداوم و پشتکار است: اکثر برندهای بزرگ با پایداری مطلق و تداوم ساخته‌شده‌اند، برندها نیازمند به تعهد کامل هستند. هیچ جادویی در کار نیست فقط کار زیاد و تصمیم‌گیری هوشمندانه لازم است.
  5. فرآیند برندینگ همیشه تأثیرگذار است: این حرف که برندینگ بی‌تأثیر است کاملاً اشتباه است، اما نتیجه‌اش ممکن است مثبت و گاهی نیز منفی باشد. یک برند شخصی جذاب و قدرتمند می‌تواند به توسعه و بهبود کسب و کارتان کمک کرده و یک برند کاذب با پشتیبانی ضعیف، پولتان را به هدر خواهد داد و کسب و کارتان را با مشکل مواجه خواهد کرد، پس برندینگ باید به‌گونه‌ای انجام گردد تا منافع شما را تأمین نماید.

انتهای مطلب/ لینک محتوا