کسب و کار در مسیر صحیح ...

با ایجاد ارتباط بر اساس اعتماد، به ۵ نشانه که با حروف اختصاری T.R.U.S.T نشان داده می‌شود، می‌توانید اتکا کنید. در ادامه ۵ راهکار برای جلب اعتماد مشتریان توسط فروشندگان بیان شده که اگر مرتب این ۵ نشانه را به ارباب‌رجوع منتقل کنید، آن‌ها حرف شما را بیشتر قبول خواهند کرد.

  1. وقت‌شناسی
    آنچه بیشتر یک فروشنده در مورد آن‌ها حرف می‌زند، برنامه‌ی کار و آرزوهایش است. درنتیجه، ارباب‌رجوع درباره‌ی جزئیات محصولات باید به رجزخوانی طولانی گوش دهد که البته ممکن است برای بعضی مهم و برای دیگری مهم نباشند. با مشتریان تماس‌های تلفنی می‌گیریم که انتظار آن را ندارند؛ اما زمانی که قول می‌دهیم با آن‌ها تماس بگیریم، این کار را نمی‌کنیم. تمام این کارها نشان می‌دهد که وقت فروشنده باارزش‌تر از وقت مشتری است. اگر اعتماد مشتریان را می‌خواهید جلب کنید، هرگز تصور نکنید که آن‌ها برای صحبت با شما وقت زیادی دارند. برنامه‌ی خود را طوری زمان‌بندی کنید که فقط درباره‌ی آنچه لازم است، صحبت کنید. فقط زمانی با مشتری تماس بگیرید که منتظر تماس شماست و هرگز تصور نکنید که او مایل است بدون پرسیدن هیچ سؤالی به حرف‌های شما گوش کند.
  1. برقراری ارتباط
    در دنیای فروش «این محصول به چه درد من می‌خورد» سؤالی بسیار رایج است که در ذهن بیشتر مشتریان مطرح می‌شود؛ چه آن را به زبان بیاورند یا نه. برای جلب اعتماد مشتری، هرگز با این پیش‌بینی که می‌دانید مشتریان چه می‌خواهند، دست به فروش نزنید. اجازه دهید به شما بگویند چه چیزی برایشان مناسب است. زمانی که با مشتریان روبه‌رو می‌شوید، ابتدا باید به حرف‌هایشان گوش دهید. سپس با اجازه‌ی آن‌ها و بر اساس آنچه به شما گفته‌اند (نه بر اساس آنچه خود فرض می‌کنید) در مورد نیازهایشان راه‌حل‌های پیشنهادی خود را ارائه دهید.
  1. درک کردن مشتری
    زمانی که با نقش بازی کردن سعی می‌کنید چیزی بفروشید، تمام تمرکز و توجه شما به نحوه‌ی ایفای نقشتان معطوف می‌شود؛ اما زمانی که نقش بازی کردن مطرح نباشد ناچارید به نیازهای مشتریان پی ببرید تا بتوانید معرفی جالب و گیرایی از محصول خود داشته باشید. اگر مشتریان بفهمند که شما پیش از اینکه چیزی به آن‌ها بفروشید سعی دارید موقعیتشان را درک کنید، به‌طور یقین از شما خرید می‌کنند.
  1. صداقت
    اگر در موقعیت‌های فروش نمی‌توانید خودتان باشید، نباید شغل فروشندگی را انتخاب کنید. هیچ‌کس آدم دروغ‌گو و متظاهر را دوست ندارد. اگر زمانی که یک فروشنده‌ی گستاخ به حریم شما تجاوز می‌کند، این کار او را نمی‌توانید تحمل‌کنید؛ چرا فکر می‌کنید دیگران از این کار لذت می‌برند؟ (البته اگر شما به‌طور ذاتی آدم گستاخی هستید، مشکل دیگری است که در دنیای فروش حل نمی‌شود.) برای موفقیت در حرفه‌ی فروش باید تظاهر را کنار بگذارید و با مشتریان خود رفتاری محترمانه داشته باشید.
  1. کامل بودن
    در اینجا باید صداقت و مهارت را باهم داشت. برای جلب اعتماد مشتری باید وظایف خود را با تعهد و عالی انجام دهید. همیشه انتظارهای مشتری را برآورید. هرگز آن‌ها را مجبور نکنید منتظر بمانند تا شما برای فروش مجدد دوباره با آن‌ها تماس بگیرید. طوری رفتار کنید که مشتری دنبال شما باشد. هرگز کاری نکنید که در مورد آخرین اخبار پیشرفتتان از شما سؤال کنند. تا جای ممکن، هر کاری می‌توانید برای آن‌ها آنجا دهید. تمام نیازهایشان را برآورید تا پشت سر هم و بدون معطلی سفارش‌های بیشتری دهند و معامله‌های بیشتری با شما انجام دهند. این کار گستاخی نیست، مهارت است. هیچ‌چیز بیشتر از احساس مسئولیت و دقیق بودن باعث نمی‌شود که ارباب‌رجوع و مشتریان شما از توانایی‌تان برای برآوردن نیازهایشان مطمئن شوند. خواه این کار توضیح در موردقرارداد باشد یا برقراری یک تماس تلفنی برای پیگیری روند یک سفارش.

انتهای مطلب/