کسب و کار در مسیر صحیح ...

بیشتر تولیدکنندگان و صاحبان برندهای مد، معمولا تمرکز زیادی بر روی مارکتینگ محصولات مد هم برای عمده فروشان و هم خرده فروشان دارند. ابزارها و تکنیک های ترفیع فروش جهت فروش مد B2B محدود بوده و کاملا با ابزارها و تکنیک های B2C متفاوت می باشند. در ادامه با هورموند همراه شوید تا به بررسی اصلی ترین ابزارها برای ترفیع فروش مد در بازار B2B بپردازیم؛

تخفیف های قیمتی مستقیم: بر اساس حجم خرید تخفیف قیمتی بیشتر خواهد بود. این روش تخفیف افزایشی برگرفته از تئوری ساده اقتصادی صرفه جویی نسبت به مقیاس می باشد، هر اندازه واحد های بیشتری از محصول تولید شود موجب کاهش هزینه تولید خواهد شد. اما باید توجه داشت که استفاده بیش از حد تخفیف موجب کاهش ارزش نام تجاری در بلند مدت خواهد شد.

محرک های فردی یا گروهی: با توافق خرده فروشان اصلی، تولید کننده و یا صاحب برند بر اساس میزان تعهد و تحقق اهداف فروش مشخص شده محرک هایی در نظر گرفته می شود که معمولا در قالب Spiff و یا پاداش فروش در اختیار خرده فروش قرار می گیرد. از جمله این موارد می توان به جوایز نقدی، پاداش های معنوی مانند تقدیر به عنوان برترین فروشنده، گواهی نامه، نشان موفقیت و … اشاره نمود. باید توجه داشت که پول و پاداش نقدی همیشه بهترین گزینه نبوده و در کنار آن باید به موارد دیگری نیز پرداخته شود. نکته مهمی که باید در این روش به دقت رعایت شود برنامه ریزی و نظارت و بازبینی شرایط توافق می باشد چراکه کوچکترین تنش در بازار مانند زیرفروشی منجر به حذف نام تجاری از بازار خواهد گردید.

باید توجه داشت که معمولا خرده فروشان تمایل زیادی به محرک های مستقیم در مورد فروش و همچنین پرسنل فروش خود نداشته و تبلیغات و معرفی درون فروشگاهی (POP) را به حمایت های ترفیعی فروش ترجیح می دهند. در این موارد بهتر است صاحبان برند مد، به ارائه ابزارها و تجهیزات خاص مرتبط با کسب و کار مد پرداخته و به متمایز ساختن برند خود در شلوغی سایر نام های تجاری بپردازند. به نظر می رسد دیگر دوران بازاریابی و فروش در بازار مد به سر رسیده و حتی خرده فروشان مد نیز از برند مبدا انتظار حمایت های اساسی تر به صورت استراتژیک و مبتنی بر روشهای صحیح مارکتینگ را دارند.

انتهای مطلب/