کسب و کار در مسیر صحیح ...

تحقیقات مارکت صرفا مخصوص شرکت های بزرگی که از بودجه زیاد و واحدهای تحقیقات مارکتینگ برخوردار هستند نمی باشد. اغلب موارد در شرکت های  کوچک تر، همه افراد تحقیقات مارکت را انجام می دهند که این شامل مشتریان نیز می گردد. شرکت های کوچک تر نیز می توانند از خدمات یک شرکت تحقیقات مارکت بهره مند باشند و یا به طرق خلاقانه و مقرون به صرفه تحقیقات انجام دهند، همچون:

  1. مشارکت دادن دانشجویان و یا اساتید در طراحی و انجام پروژه ها: شرکت هایی همچون آمریکن اکسپرس، بوز آلن همیلتون، جی ااف، هیتن هیتلز، ای بی ام، پریس چپر و ویرلپول از ” جمع انگشت ها” استفاده می کنند و بانی مسابقات می شوند. همچون چالش نوآوری که در آن بهترین دانشجویان رشته ام بی ای به صورت تیمی باهم به رقابت می پردازند. آنچه از این کار نصیب دانشجویان می شود تجربه و شناخته شدن است و آنچه نصیب شرکت ها می شود دستیابی به دیده های تازه و نو جهت حل مشکلات با صرف کسری از هزینه هایی که مشاوران مطالبه می کنند.
  2. استفاده از اینترنت: یک شرکت می تواند میزان قابل توجهی از اطلاعات را با هزینه بسیار اندک و تنها از طریق بررسی سایت های اینترنتی شرکت های رقیب، زیر نظر قرار دادن اتاق های گفتگو و دسترسی به داده های چاپ شده جمع آوری کند.
  3. بازدید از رقبا: بسیاری از شرکت های کوچک همچون رستوران ها، هتل ها و یا خرده فروشی های اجناس خاص به صورت منظم از شرکت های رقیب بازدید به اعمال میاورند تا از تغییراتی که آن ها اعمال کرده اند مطلع شوند.
  4. بهره گیری از تجربه شریک مارکتینگ: شرکت های تحقیقات مارکتینگ، آژانس های تبلیغاتی، توزیع کنندگان و سایر شرکای بازاریابی ممکن است بتوانند دانش بازار مرتبط خود را که جمع آوری کرده اند به اشتراک بگذارند. آن شرکا که فعالیت های کوچک و متوسط را مورد هدف قرار داده اند ممکن است به طور خاصی مفید باشند. به عنوان مثال، شرکت یو پی اس برای اینکه بتواند میزان بسته های ارسالی به چین خود را بالا ببرد، چندین فعالیت زمینه یابی عمیق از بازار چین به اعمال آورد تا پیچیدگی های خود را به نمایش درآورد و عین حل فرصت های خود برای فعالیت های تجاری کوچک و متوسط را نشان دهد.

انتهای مطلب/