کسب و کار در مسیر صحیح ...

تبلیغ به ‌یادماندنی : کارآفرینانی که برندی منحصربه‌فرد خلق می‌کنند به ویژگی “به‌یادماندنی بودن” توجه می‌کنند که سبب می‌شود در قیاس با رقبایشان منحصربه‌فرد باشند. خیلی از برندها یک شخصیت خلق کرده‌اند که در تبلیغات و روابط عمومی از آن بهره می‌برند برای مثال شخصیت کارتونی برند شیبا، چی توز و خرگوش دوراسل. این شخصیت‌ها در ذهن مخاطب ثبت می‌شود و شرکت می‌تواند در رساندن پیام‌های مختلف به مخاطب خود از آن‌ها بهره‌های متفاوت ببرد.

در ادامه به سه برند مطرح اشاره می‌شود؛ که با تمرکز بر تمایز خود در تبلیغات و روابط عمومی شرکتشان با خلق تبلیغ به ‌یادماندنی به موفقیت دست‌یافته‌اند:

  1. تروپیکانا: در مارچ ۲۰۱۶ یک برند نوشیدنی تلاش کرد که نشان دهد حتی یک لیوان کوچک ۱۵۰ میلی از آب پرتغالش ۶۰% از میزان ویتامین C موردنیاز روزانه افراد را تأمین می‌کند. تمرکز کمپین بر بیلبوردی بود که یک بخش متحرک در آن وجود داشت. در این بیلبورد یک لیوان کوچک در مورد فواید ویتامین C صحبت می‌کند و پایین بیلبورد قسمتی طراحی‌شده است که عابران می‌توانند از آن آب پرتغال بنوشند.
    تبلیغ به ‌یادماندنی

    تبلیغ به ‌یادماندنی

    نتایج تحقیق بازار پس‌ازآن کمپین و تبلیغ به ‌یادماندنی نشانگر این بود که ۸۸% افراد گفته بودند پس‌ازاین کمپین تبلیغاتی هر زمان تصمیم داشتند آب پرتغال بنوشند، تروپیکانا را انتخاب نموده‌اند.

  2. موفقیت “دا دا دنگ ” نایکی: در اواسط سال ۲۰۱۶ نایکی به موفقت چشم‌گیری در میان زنان هندی دست‌یافت که نتیجه آوازی به نام “دا دا دنگ ” بود که در این کمپین به موفقیت زنان هندی در ورزش پرداخته‌شده بود. این کمپین منجر به موفقیت بسیار بالای نایکی در روابط عمومی شد.

    تبلیغ به ‌یادماندنی

    تبلیغ به ‌یادماندنی

  3. کمپین مزه کردن انگشت KFC: در این کمپین KFC یک سری لاک‌های ناخن خوراکی با طعم‌های مزه‌ها و عطرهای مختلف مرغ‌های سوخاری‌اش تولید کرده بود. KFC این تبلیغ به ‌یادماندنی را در هنگ‌کنگ راه انداخت و در میان جوانان بسیار پرطرفدار شد. این لاک‌ها کاملاً خوراکی بودند و دقیقاً طعم و بوی مرغ‌های سوخاری KFC را می‌دادند.

    تبلیغ به ‌یادماندنی نایک

    تبلیغ به ‌یادماندنی نایک

واضح است که بسیاری از شما کارآفرینانی که این مطالب را می‌خوانید بودجه تروپیکانا، پوما و یا نایکی را در اختیار ندارید اما قطعاً جنبه منحصربه‌فردی در محصول شما وجود دارد که همانند اهرمی می‌توان از آن استفاده نمود تا در میان مردم بیشتر دیده شوید و در خاطر آن‌ها بمانید. همین امروز دست‌به‌کار شوید، اگر درزمینهٔ خلق تبلیغ به ‌یادماندنی نیاز به مشاوره دارید می‌توانید از خدمات گروه هورموند استفاده نمایید.

انتهای مطلب/ لینک محتوا