لکسوس ممکن است معانی مختلفی داشته باشد، اما احتمالا معنای آن ارزان یا تویوتا نیست. اگرچه تویوتا شاید یکی از قابل اطمینان ترین تولیدکنندگان در جهان باشد اما در بازار اتومبیل های لوکس و تشریفاتی حرفی برای گفتن ندارد. در واقع آن ها به جهت تولید اتومبیل های قابل اطمینان و مقرون به صرفه معروف شده اند و از اعتبار کافی برای ورود به بازار اتومبیل های تشریفاتی برخوردار نیستند.

خب فکر می کنید برای حل این مشکل، کمپانی تویوتا چه راه حلی اندیشید؟ آن ها با استفاده از نبوغ خود، نام تجاری لکسوس را به وجود آوردند.

اگر شما یک اتومبیل لکسوس خریداری کرده اید، در واقع اتومبیل تویوتایی دارید که ویژگی های بیشتری به آن افزوده شده است. وقتی لکسوس به وجود آمد، آن ها می دانستند که راه دشواری در پیش دارند. آن ها می خواستند این اتومبیل را به عنوان یک اتومبیل لوکس و تشریفاتی معرفی کنند اما در عین حال می دانستند که این کار بسیار دشوار خواهد بود چون چندین نام تجاری دیگر در بازار وجود دارند که با گذشت چندین سال به خوبی در بازار جا افتاده اند.

بنابراین آن ها یک نام لوکس برای خودشان انتخاب کردند، یک بازیگر انگلیسی را برای ایفای نقش در آگهی های بازرگانی خود استخدام کردند و یک شعار عالی هم برای خودشان برگزیدند که می گفت: «همه آن ها چیزهایی که از یک اتومبیل لوکس ۳۰۰۰۰ دلاری انتظار دارید، به علاوه بسیاری از ویژگی های دیگر.»

کار آن ها عالی بود. لکسوس اتومبیل لوکس ارزان تری به حساب می آمد اما آن ها با این شعار توانستند این حس ارزان بودن را از خودشان دور کنند و نام تجاری لکسوس را به عنوان یک نام تجاری لوکس معرفی نمایند.

گرچه بسیاری از قدیمی ها از لکسوس استفاده نمی کنند اما بعضی از افرادی که جوان تر هستند و در ذهن شان جایگاه مرسدس چندان هم لوکس نیست، به سمت استفاده از این اتومبیل روی آورده اند و از نظر آن ها این اتومبیل، یک اتومبیل لوکس تمام عیار است.

انتهای مطلب/