کسب و کار در مسیر صحیح ...

گسترش استفاده از هدست های واقعیت مجازی به این معناست که مارکترها باید در خصوص کمپین های مارکتینگ تجدیدنظر کنند تا بتوانند در جلب توجه مشتریان موفق تر باشند. این ابزار کمک می کند که کمپین های تبلیغاتی تعامل دو طرفه بهتری با مخاطب برقرار کنند. با هورموند همراه شوید؛

تمرکز بر داستان: داستان گویی در خصوص یک برند یا محصول خاص در رقابت های مارکتینگ بسیار متداول شده است. باعث می شود در این روش مشتریان با برند تعامل بهتری برقرار می کنند که در مارکتینگ سنتی جایی نداشته است. مشتریان بر اساس داستان پشت یک برند یا محصول به آن علاقه مند شده و خرید خود را بر اساس ارتباط ایجادشده انجام می دهند.

با توجه به واقعیت مجازی، کسب وکار شما فرصت تصویر کردن یک داستان را از ابتدا تا انتها خواهد داشت. این داستان می تواند راجع به شیوه تولید شما یا اینکه اجزای شرکت شما چگونه شکل یافته اند، باشد. قصه گویی در کسب وکار فرصتی برای پرزنت محصولات شما برای مشتریان فراهم می کند. مشتریان با کارکنان شما ارتباط برقرار خواهند کرد. این موضوع سبب وفاداری مشتریان به برند شما خواهد شد.

خلق تجربیات: واقعیت مجازی این شانس را به مشتری می دهد که چیزهایی را تجربه نمایند که انجام واقعی آن ها برایشان غیرممکن است مثلاً صعود اورست یا عبور از جنگل های آمازون با زیپ لاین! هرچند که این تجربه ۱۰۰% شبیه واقعیت نیست، اما وقتی بتوان این تجربه را در خانه و در فضایی راحت داشت، بسیار لذت بخش خواهد بود. ناسا بر روی یک نرم افزار واقعیت مجازی کار می کند که به وسیله آن می توان قدم زدن بر سطح ماه را تجربه کرد.

برای شما به عنوان یک برند این به معنای آن است که شما می توانید تجربه محصول یا خدمت خود را به صورت مجازی در اختیار مشتری قرار دهید. برای مثال یک فروشگاه وسایل ورزشی بسیار گزینه های متعددی برای تجربه واقعیت مجازی مشتریان دارد. حتی یک توزیع کننده حرفه ای می تواند از طریق نرم افزارهای واقعیت مجازی تجربه محصولات مختلف را در اختیار فروشندگان قرار دهد تا بتوانند بهتر سفارش دهند. احتمالاً این تجربه به شما به عنوان توزیع کننده کمک خواهد کرد موفق تر از رقیب خود که صرفاً بر کلمات کلیدی در موتورهای جستجو کار کرده است، عمل کنید.

نمایش محصولات: در ادامه داستان برندتان می توانید این امکان را برای مشتریان فراهم کنید که پیش از اینکه وارد فروشگاه شما شوند، محصول شما را تجربه کنند. به خصوص برای محصولات گران قیمت و لوکس که فرآیند تصمیم گیری مشتری سخت تر و علاقه بیشتری به تجربه محصول دارد، کارآمدتر است.

همچنین واقعیت مجازی برای خدمات آژانس املاک و فروشندگان اتومبیل کاربردی است. مشتری به خوبی می تواند پیش از خرید ملک یا اتومبیل مدنظر خود را تجربه کند. همچنین این تکنولوژی در خصوص نرم افزارهای رزرو آنلاین هتل بسیار کاربردی است. واقعیت مجازی محدودیت های مرزهای جغرافیایی و فاصله مشتری و فروشنده را از بین می برد.

درمجموع باید گفت که واقعیت مجازی شیوه خرید مشتریان را تغییر خواهد داد و این تغییر رفتار مشتری موجب می گردد که بازاریابان به این موضوع فکر کنند و با استفاده صحیح از تکنولوژی های مرتبط با واقعیت مجازی، تجربه جدیدی متناسب با تغییر نگرش مشتری در تصمیم گیری خرید فراهم نمایند.

انتهای مطلب/