کسب و کار در مسیر صحیح ...

تأثیر تحقیق بازار در موفقیت کسب‌وکار

تحقیق بازار یکی از بااهمیت‌ترین اقدامات برای موفقیت کسب‌وکار شما می‌باشد، تحقیقات بازار کلید موفقیت شما در بازاریابی‌تان خواهد بود، در ادامه به بررسی این دلایل تأثیر تحقیق بازار می‌پردازیم؛

  1. تحقیق بازار عامل کاهش اشتباهات بازاریابی: تحقیق در بازار احتمال ارتکاب اشتباهات بزرگ در کسب‌وکار، برنامه‌ریزی قاعده‌مند و طراحی محصول را کاهش می‌دهد. اگر درباره بازار تحقیق کنید به درک بهتری از بازار هدف خود خواهید رسیده و می‌توانید پیام‌های بازاریابی طراحی کنید که جذاب و متناسب با بازار هدف باشد.
  2. تحقیق بازار و حمایت راحت‌تر از مشتری: به دست آوردن و حفظ مشتری هزینه‌های زیادی روی دست شما خواهد گذاشت. پس اگر بدانیم چه چیز موجب وفاداری مشتریان شده و چه چیز از آن جلوگیری می‌کند تأثیر بسیار مهمی در موفقیت کسب‌وکارتان خواهد داشت. وقتی از مشتریان پرسش می‌کنید شناخت شما افزایش خواهد یافت. با اطلاعات به‌دست‌آمده این امکان را دارید تا برنامه وفاداری دقیقی برای مشتریان تدوین نمایید.
  3. تحقیق بازار و شناسایی مشکلات محصول: تحقیق در بازار اختلالات موجود در توانایی محصول را نشان داده و به ایده‌های جدید تجاری منجر می‌شود. شما این امکان را دارید تا متوجه شوید مصرف‌کنندگان دنبال چه چیزی هستند و مشکلات فعلی‌شان با کالا و خدمات چیست. پی بردن به این اطلاعات موجب پیشی از رقبا و تأمین نیازهای مشتری خواهد شد.
  4. پیش‌بینی تغییر بازار: با انجام تحقیقات بازار و بررسی روند موجود در جمعیت کلی پایه مشتریان می‌توانید روند تغییر بازار را پیش‌بینی نمایید. بررسی روندهای موجود به شما این امکان را می‌دهد تا اصلاحات موردنیاز برای ماندن محصول خود در بازار انجام دهید.
  5. ارزیابی تحقق وعده‌ها: تحقیقات بازار به شما در ارزیابی عمل به وعده‌های خود کمک می‌کند. می‌توانید با ارزیابی مؤثر میزان رضامندی مشتریان و تعیین اینکه آیا از محصولاتی که ارائه می‌دهید خوشنود هستند یا نه استفاده نمایید.
  6. تشخیص تأثیر تبلیغات: از تحقیق بازار می‌توانید برای مشخص نمودن اینکه پیام تبلیغاتی که انتخاب‌شده برای بازار هدف جذابیتی داشته و یا نه استفاده کنید. اگر تبلیغات شما جذاب نباشد شما اطلاعات کافی برای تغییر و بهبود پیام تبلیغاتی را به دست آورده‌اید.

انتهای مطلب/ لینک محتوا