کسب و کار در مسیر صحیح ...

۱.      از برندتان یک تصویر قدرتمند بسازید

برند شما وجهه‌ی کسب‌وکارتان را نشان می‌دهد، پیغامی به‌یادماندنی است که حسی را به مشتری القا می‌کند و منجر به ایجاد یک رابطه حسی میان مشتریان، کالا، خدمات یا شرکت شما می‌شود. برندتان باید به‌گونه‌ای طراحی شود که با مخاطبین هدف و پیغام اصلی شرکتتان مطابقت داشته باشد. برای تأثیرگذاری بیشتر باید برندتان دائماً جلوی چشم مشتریان بالقوه باشد. باید مراقب بودجه تبلیغاتی خود باشید و برای برند سازی از روش‌هایی استفاده کنید که هم قدرت شمارا نشان بدهند و هم در مشتریان اعتماد به وجود بیاورند.

۲.     دقیقاً مشخص کنید چه چیزی ارائه می‌دهید

اگر مشخص کنید محصولات و خدماتتان چه هستند و چه رابطه‌ای با هم دارند، راحت‌تر می‌توانید آن‌ها را بفروشید. دقت داشته باشید که نوع خدمات و محصولاتتان باید به‌گونه‌ای باشد که با نیاز حال مشتری تناسب داشته باشد. اگر آن‌قدر خدماتتان گسترده باشد که مشتری نداند شما دقیقاً چه چیزی ارائه می‌دهید ممکن است با مشکل مواجه شوید. اگرچه انعطاف‌پذیر بودن شما و همچنین ارائه بسته خدمات متناسب با بودجه مشتری ارزش خدماتتان را بالا می‌برد اما باید بدانید تا چه اندازه می‌توانید خدماتتان را گسترش دهید و با چه محدودیت‌هایی روبرو هستید.

۳.    نقاط منحصربه‌فردتان را بشناسید

یک پیشنهاد منحصربه‌فرد شمارا از رقبا جدا می‌کند و به مشتریان انگیزه می‌دهد محصولات و خدمات شمارا ترجیح بدهند. نقطه منحصربه‌فرد نباید با شعار مارکتینگ اشتباه گرفته شود. بلکه باید نشان بدهد که چرا کسب‌وکارتان منحصربه‌فرد است. مسئله اصلی منحصربه‌فرد بودن است. باید بتوانید درباره کار ویژه‌ای که برای مشتری انجام می‌دهید صحبت کنید. باید بدانید دیگران چه چیزهایی را به مشتری نمی‌توانند ارائه دهند و مشکل اصلی آن‌ها چیست و برای آن راه‌حلی پیدا کنید.

۴.     مهارتتان را به کار ببرید

متخصص کسی است که در حوزه‌ای خاص سطح بالایی از مهارت و دانش دارد. این افراد گاهی بهترین حلال مشکلات، ارائه‌دهنده راه‌حل یا رهبران اندیشه هستند و همه به دانششان اعتماد می‌کنند. مشتریان، متخصصین را دوست دارند و برای محصول یا خدماتی که از افراد متخصص می‌خرند، حاضرند پول بیشتری پرداخت کنند. به‌مرورزمان چرخه‌ای ایجاد می‌شود، وقتی مردم متوجه می‌شوند که شما به‌عنوان یک فرد متخصص نیازهایشان را درک کرده و از راه‌هایی مطمئن مشکل آن‌ها را حل می‌کنید با اطمینان خاطر از شما خرید می‌کنند.

۵.     پیام‌های درستی ارسال کنید

پیام‌های اصلی‌تان جملاتی درباره کسب‌وکارتان هستند که با نیازهای مشتری‌تان مطابقت دارند. آن‌ها بیشتر از اینکه جنبه اطلاع‌رسانی داشته باشند، باید الهام‌بخش باشند و ایجاد انگیزه کنند. پیغامی که به بازار می‌فرستید باید با ارزشی که قول آن را داده‌اید یکی باشد. پیام‌های اصلی‌تان باید نشان دهند که محصولات و خدماتتان برای مشتری‌ها چه‌کار می‌کنند؛ نه این‌که فقط آن را تشریح کنند. شما می‌توانید برای تضمین مارکتینگ در وب‌سایتتان در ارتباط کلامی‌تان و یا در رسانه‌های اجتماعی از پیغام اصلی کسب‌وکار خود استفاده کنید. برای این کار باید عبارتی را برای بیان پیام خود انتخاب کنید.

۶.     روش‌های صحیح مارکتینگ را انتخاب کنید تا پیش بروید

باید به دنبال روش‌های مناسب مارکتینگ برای کسب‌وکارتان باشید، روش‌های زیادی وجود دارند که مملو از اطلاعات‌اند و در آخر نیز نتیجه‌ای در برندارند. قبل از اینکه تصمیم بگیرید بودجه مارکتینگ‌تان را خرج کنید باید بدانید هرکدام از روش‌ها چگونه کار می‌کنند و چطور می‌توانند بخشی از استراتژی مارکتینگ‌تان را شکل دهند. طرح‌ریزی ضعیف منجر به اتلاف زمان و انرژی زیادی می‌گردد.

۷.     یک برنامه مارکتینگ ساده بنویسید

وقتی می‌خواهید در مورد اهداف مارکتینگ‌تان و روش‌هایی که شمارا به این اهداف می‌رسانند شفاف باشید باید همه را بنویسید. برنامه مارکتینگ‌تان فرصتی است که بتوانید همه افکار و ایده‌های خلاقانه‌تان را برای پیشرفت کنار هم بگذارید. این برنامه تعهد شمارا به کسب‌وکارتان نشان می‌دهند و شمارا قادر می‌سازد به کسب‌وکارتان متمرکزشده و بتوانید امور را پیگیری کنید.

۸.    تأمین‌کنندگانتان را به‌طور مؤثری توجیه کنید

موفقیت استراتژی مارکتینگ شما درگرو توانایی تأمین‌کنندگان در ارائه خدمات در زمان تعیین‌شده و دست‌یابی به نتایج از پیش تعیین‌شده است. شاید برای مارکتینگ تلفنی، برندینگ، طرح بروشور، رسانه‌های اجتماعی، مارکتینگ دیجیتال، ساخت وب‌سایت، تبلیغات چاپی، مارکتینگ ایمیلی، خبرنامه، سیستم‌های مدیریت روابط مشتری و دیگر مسائل از تأمین‌کنندگان استفاده کنید. ارائه‌دهندگان خدمات مارکتینگ در صورتی می‌توانند خدمات مناسبی به شما ارائه دهند که به‌خوبی توجیه شده باشند. اگر واضح نگویید چه می‌خواهید برای تأمین‌کننده‌هایتان ناامیدکننده است. این کار برای هر دو طرف پرهزینه زمان‌بر است.

۹.     موفقیتتان را ارتقا دهید

مطالعات موردی قدرتمندند چون به افراد واقعی، تجربه‌ها و نتایج واقعی مربوط می‌شوند. انتشار مطالعات موردی هم به شما و هم به مشتریانتان کمک می‌کند. شما می‌توانید با دادن سود بیشتر به مشتری او را ترغیب کنید تا با شما کار کنند. مهم‌ترین مسئله این است که مطمئن شویم نمونه کارها در ذهن مشتری جای می‌گیرند. ساختار آن‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که خدمات ارائه‌شده به مشتری را به‌طور مثبتی نشان دهند.

۱۰.   میزان بازگشت سرمایه خود را اندازه‌گیری کنید

سنجیدن نتایج فعالیت‌های مارکتینگ‌تان به شما این امکان را می‌دهد که حقایق و ارقام ملموسی ایجاد کنید تا بتوانید از برنامه‌های مارکتینگ آتی‌تان حمایت کنید. این به شما کمک می‌کند که یا “با شهامت پیش بروید” یا “فقط بایستید و نظاره‌گر باشید”. وقتی اهداف مارکتینگ‌تان را مشخص کرده و سیستم سنجشتان را راه‌اندازی کردید می‌توانید تأثیر فعالیت‌های مارکتینگ را بررسی کند. اگر آن‌طور که انتظار داشتید مؤثر نبودند می‌توانید آن را تغییر دهید، رویکردهای متفاوتی را امتحان کنید و یا اینکه تصمیم بگیرید فعالیتتان را سریعاً تمام کرده و بودجه‌تان را حفظ کنید.

انتهای مطلب/