کسب و کار در مسیر صحیح ...

تبلیغات اعم از چاپی، تلویزیونی، رادیویی، خیابانی، تبلیغ در لحظه خرید یا اشکال دیگر یکی از حیطه های اصلی به کاربستن خلاقیت است. اگر در صنعت تبلیغات فعالیت می کنید و یا تبلیغات قسمتی از برنامه مارکتینگ تان است، موفقیت شما به خلاقیت در  تبلیغات بستگی دارد، چراکه اگر در تبلیغات شما فقط همان چیزی را بگوید که می خواهید مردم بدانند، مردم توجهی به آنها نخواهند کرد. تبلیغات بسیار زیاد دیگری برای جلب توجه آن ها با شما رقابت می کنند. فقط خلاقانه ترین تبلیغ ها از میان شلوغی راه خود را می گشایند، جلب توجه می کنند و تاثیری پایدار بر نگرش های مشتریان برجا می گذارند.

خلاقیت در تبلیغات ابزاری برای برقراری ارتباط میان محصول شما و مشتریان احتمالی تان است. تبلیغات در مارکتینگ نقش مهمی دارد و شما با اضافه کردن خلاقیت به تبلیغاتتان می توانید برای افزودن چیزی خاص این نقش را موثرتر کنید. کارشناسان مارکتینگ از خلاقیت کمک می گیرند تا بر وجه تمایز و ویژگی و منحصربه فرد بودن محصول تاکید کنند و باعث شوند آن نوع محصول در چشم مشتریان جلوه ی خاصی پیدا کند.

لپ تاپ های آی.بی.ام بی شک ویژگی های فنی خاصی دارند که آن ها را کم و بیش منحصر به فرد می کند. اما بسیاری از شرکت های دیگر نیز لپ تاپ های خوبی می سازند. پس چگونه آی.بی.ام این قدر شاخص می شود؟ یکی از عنوان های یک آگهی چاپی برای لپ تاپ های آی.بی.ام بر قابلیت حمل آن تاکید می کند، کمتر می توان این ویژگی را بی نظیر دانست، درنتیجه کارشناسان مارکتینگ با درج این پیغام که “این همان چیزی است که شکسپیر ترجیح می داد در پرواز به کنار دریا از آن استفاده کند” شخصیت خاصی به این برند دادند.

ممکن بود آگهی تبلیغاتی مرد تاجری را درحال کار با لپ تاپ نشان دهد، با این عنوان که “این همان چیزی است که یک مدیر باهوش در سفر تجاری همراه خود می برد” اما کپی رایتر به جمله و تصویری جذاب تر منجر شد. (عنوان انتخابی شما چیست؟ چه ایده جالبی دارید؟) و این عنوان باید خلاقانه نکته  ظریفی را درمورد نیاز مشتری بیان کند، چیزی که به ایده اصلی و اولیه ی تولید این محصول برمی گردد. تمام فکری که پشتوانه ی تولید کامپیوترهای شخصی است، کمک به کاربر برای بهتر کارکردن است، پس چرا این کار بهترین کار نباشد؟

اگر شکسپیر امروز زنده بود آیا خواهان بهترین ابزارهای نگارش موجود نبود؟ مشتریان امروزی هم همین را می خواهند. فکر خلاقانه پشت این آگهی تبلیغاتی موفق، همین است. این تبلیغ موفقیت آمیز ارزیابی شد چراکه توجه همه را به خود جلب کرد، به یادماندنی بود، تصویری مثبت از محصول مذکور ارائه کرد.

انتهای مطلب/