کسب و کار در مسیر صحیح ...

به گزارش آژانس کسب و کار هورموند، LULULEMON ATHLETICA یکی از شناخته‌شده‌ترین خرده‌فروشان جهانی است که محصولات عالی و باکیفیتی را برای مشتریانش عرضه نموده است. اعضای کارمند این شرکت افراد مجرب و آموزش‌دیده‌ای می‌باشند که معلم نام‌گرفته‌اند. آن‌ها توجه خود را بر روی مسائل شخصی معطوف کرده و مشتریان را نصیحت کرده و به آن‌ها مشورت می‌دهند. آن‌ها به مشتریان به چشم میهمان می‌نگرند. شرکت لولولمون کلاسهای رایگان یوگا و باشگاه‌های ورزشی را در مکان‌های مختلف دایر کرده است.

لولولمون با این کار سود زیادی از مشتریان کسب کرده است، حتی مشتریانی که تابه‌حال از شرکت خرید نکرده‌اند. در این مثال می‌توان مشاهده نمود که لولولمون سعی دارد جامعه‌ای منسجم برای فروشگاه‌های خرده‌فروشی خود بسازد؛ اما ویژگی مهم لولولمون این است که آن‌ها سیاست بازگشت محصول سخت‌گیرانه‌ای را اتخاذ کرده‌اند. کالاها شسته نشده و بدون آنکه استفاده‌شده باشند باید به مغازه بازگشته و برچسب روی آن‌ها کنده نشده باشد. این کار نهایتاً تا ۱۴ روز پس از خرید امکان‌پذیر است.

رئیس اسبق لولولمون، کریستین دی به مجله وال‌استریت اظهار داشت: ما مانند برند نوردستروم نیستیم. قیمت محصولات لولولمون بالاتر از محصولات رقبایش است. همچنین در زمان فروش محصولات اصلی هیچ‌گونه تخفیفی به مشتری داده نمی‌شود. اگر محصولاتی باکیفیت کمتر می‌خواهید باید به‌جای دیگری مراجعه کنید. این جمله را لورا کلابرگ، معاون ارشد برند لولولمون بیان کرده و سپس بیان می‌کند که: مکان‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید آنچه را که می‌خواهید در آنجا بیابید؛

اما اگر شما به دنبال سطح وسیعی از کالاهای باکیفیت و خلاقانه‌ای هستید که ما به شما عرضه داشته‌ایم، باید هزینه بیشتری را نیز پرداخت نمایید؛ بنابراین می‌توان دریافت که چرا قیمت‌های ما بالاتر از سایرین است. ما سعی می‌کنیم تا متعلق به همگان نباشیم. لولولمون به دنبال مشتری نیست. شرکت می‌خواهد با ارائه محصولات خاص، نظر مشتریان خاص را جلب نماید. سین اوکنور، مشاور برندسازی و سفیر برند لولولمون اظهار داشت: هزینه‌های کالا باارزش برند در ارتباط است. لولولمون نباید بابت داشتن مغازه‌های زیبا و کارکنان عالی عذرخواهی کند.

ما همه می‌دانیم که مردم نظرشان در مورد برند و مدیران برند چیست. پاسخ ما به اعتمادبه‌نفس مشتریان و روابط ما با برند هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد. برندهایی باصداقت و اعتمادبه‌نفس، نه‌تنها مشتریان وفادار و معتبر را جلب می‌نماید بلکه کارمندان، شرکای تجاری، فروشندگان و سرمایه‌گذاران را نیز جلب می‌کنند. برندهای بزرگ بیشتر نظر خود را به این موضوع جلب می‌نمایند. آن‌ها بدون آنکه درخواستی از مشتریان داشته باشند، تجارب عالی را به آن‌ها منتقل می‌کنند.

مدیران برندهای بزرگ بر روی بخش‌هایی از بازار کار می‌کنند که می‌دانند با ارائه محصولاتی خاص، مشتریان خاصی را جذب می‌کنند که به برند وفادار خواهند بود. این انتخاب نه‌تنها هویت برند را توسعه می‌بخشد، بلکه به سازمان‌هایشان نیز این امکان را می‌دهد تا محصولات، خدمات و استانداردها را نیز توسعه بخشیده و نیازهای خاص مشتریان باارزش و معتبر را برآورده نمایند. درنهایت، رویکرد مدیریت برند به‌عنوان کسب‌وکار، نقش بزرگی در این زمینه ایفا می‌نماید؛ زیرا برندهای بزرگ بیشتر به برندشان توجه دارند تا مشتریان. این استراتژی به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا روابط باارزش خود با مشتریان را توسعه بخشند. رویکرد برند محور، مشتریان را متقاعد خواهد کرد اما به دنبال آن‌ها نخواهد بود.

انتهای مطلب/