مانند تمام انواع تبلیغات، در مورد تبلیغات جانبی نیز اول باید برنامه ریزی تبلیغات جانبی و سپس پیاده سازی انجام گردد. برای تبلیغات جانبی می بایست بسیار دقیق و با حوصله برنامه ریزی کنید. نباید سعی کنید مجموعه ای از کلمات، قیمت و عکس را کنار هم بچینید و بعد سریع کار را تمام کنید و انتظار بهترین نتیجه را هم داشته باشید. قبل از اینکه دست به تهیه بروشور بزنید، ابتدا نکات زیر را در نظر بگیرید و با توجه به توجه به این نکات برنامه ریزی تبلیغات جانبی انجام شود:

  1. هدف تبلیغ را مشخص کنید؛ آیا می خواهید مشتریان جدید پیدا کنید یا به مشتریان موجود اطلاعات بدهید؟
  2. خوب فکر کنید ببینید با بودجه موجود از عهده چه کارهایی بر می آیید. طرحی آزمایشی تهیه کنید و از چاپخانه برای چاپ آن قیمت بگیرید، آنگاه ببینید آیا از عهده هزینه تمام شده بر می آیید و یا نه.
  3. پیامی سازماندهی شده و طرحی روشن و شفاف داشته باشید؛ انتظار نداشته باشید خوانندگان بنشینند و به دقت متن شما را بخوانند. طرح و متن آگهی باید واضح، روشن، سرشار از اطلاعات مفید و مهمتر از همه مختصر باشد.
  4. آنقدر روی عنوان و متن آگهی کار کنید تا نهایتا متن و عنوانی بسیار دقیق و کوتاه به دست آید. باید مطمئن شوید که هیچ لغت اضافی و زائدی در عنوان نیامده، در ضمن عنوان باید وسوسه انگیز باشد.
  5. عناصر نامربوط را که فقط باعث حواس پرتی خوانندگان می شود از آگهی حذف کنید؛ هنگام طراحی و نوشتن متن بی غرض باشید و نکاتی را که برای رساندن پیام ضروری است در متن بگنجانید.
  6. تا جایی که می توانید روی طرح مورد نظر کار کنید؛ آن را تغییر دهید، اصلاح کنید، طرح های دیگر را امتحان کنید تا نهایتا بهترین طرح خلق شود. عناصر مختلف را بدون نظم کنار هم نگذارید. هوشمندانه طراحی کنید و بکوشید طرح آگهی جذاب و قابل فهم باشد.
  7. متن و محتویات باید ارتباط منطقی با یکدیگر داشته باشند؛ اطلاعات زیاد و نامربوط یا متنی سنگین، حجیم و پیچیده در بروشور استفاده نکنید. مسلما مخاطبان شما وقت خواندن تمام این مطالب را ندارند.
  8. عادلانه قضاوت کنید. آیا متن دوستانه ای نوشته اید؟ آیا فورا توجه را جلب می کند؟ آیا خود شما حاضرید چنین بروشوری را بخوانید؟

اگر کار را گام به گام بنویسید و طراحی کنید، یعنی هر بار فقط روی یک مرحله کار انجام دهید و مطمئن شوید آن مرحله با دقت هرچه تمام تر طراحی شده، آن گاه می توانید به موفقیت خود امیدوار باشید.

انتهای مطلب/