کسب و کار در مسیر صحیح ...

چهار سال و نیم از عمر اینستاگرام می گذرد و این یعنی بی نهایت عکس زیبایی که مرتبا هم بر تعدادشان افزوده می شود. اینستاگرام دیگر جوانی سابق را ندارد و از طرفی هم نمی خواهد کاربران سابقش را از دست بدهد.
اما ایمیل هنوز زنده است و خوشبختانه اینستاگرام می تواند زیباترین عکس های خود را برای کاربرانش ایمیل کند؛ نرخ بالای ایمیل های باز شده نشان می دهد که مردم هنوز هم از پست الکترونیک خود استفاده می کنند.
اگر خاطرتان باشد، توئیتر چندی پیش یک استارتاپ را خریداری کرد تا بهترین توئیت هایی که ممکن است از دست داده باشید را برای کاربران خود ارسال کند و حالا ظاهرا اینستاگرام دست به چنین کاری زده و قصد دارد با ارسال ایمیل هایی تحت عنوان های لایت ها تعدادی از برترین تصاویر و پست های افرادی که دنبال می کنید را برای شما ارسال کند.

شاید بسیاری با دیدن این ایمیل ها خوشحال شوند اما ارسال آنها ممکن است برای بسیاری آزار دهنده باشد و متاسفانه باید بگوییم که ایمیل های اینستاگرام فاقد تنظیمات لازم هستند و در صورت انتخاب دکمه Unsubscribe راهی برای دریافت مجدد این ایمیل ها برای شما وجود نخواهد داشت.

های لایت های اینستاگرام علیرغم آزار دهنده بودن برای برخی، می توانند مشکل رایج شبکه های اجتماعی دیگر که فید مطالب کاربران را به صورت زنده و برعکس (جدیدترین به قدیمی ترین) نشان می دهد را حل کنند و قطعا قادرند بر شبکه هایی مانند توئیتر اثر بگذارند، اما در مورد فیسبوک که صرفا به ارائه مطالب مرتبط می پردازد، قضیه اندکی فرق می کند.

مشکل دریافت فید فیلتر نشده زمانی رخ می دهد که کاربران تعداد زیادی از افراد را که آنها نیز مرتبا مطالبی را به اشتراک می گذارند، دنبال نمایند. همین مساله نوعی آشفتگی را در اکانت فرد به وجود می آورد و دست آخر به کم شدن میزان استفاده کاربر می انجامد.

این مساله همچنین می تواند این گروه از استفاده کنندگان را از دنبال نمودن افراد جدید منصرف نماید و به همین دلیل پیدا کردن مخاطب برای کاربران جدید اینستاگرام دشوار خواهد شد و به تدریج این شبکه اجتماعی را ترک می کنند.

اما این مشکلات با نمایش محبوب ترین محتوی در شبکه کاربران تا حدودی قابل تعدیل است. توئیتر برای حل این مشکل استارتاپ RestEngine را خریداری کرد و تا چندین سال کمپین های مختلف ایمیلی به راه انداخت و برای کاربرانش ایمیل هایی تحت عنوان های لایت ارسال می کرد تا اینکه تصمیم گرفت صفحه ای به نام Discover را ایجاد کند.

فیسبوک نیز راهکارها و تدابیر مختلفی را برای درگیر کردن کاربرانش انتخاب نمود و از ارسال ایمیل و پیام های متنی برای این منظور بهره گرفت. به تازگی هم خبر رسیده که این شبکه اجتماعی نوتیفیکیشن هایی را در صورت ازدواج کردن دوستانتان با یکدیگر برای شما ارسال می کند.

حالا اینستاگرام به مرحله ای از پختگی رسیده که در نظر دارد کاربران غیر فعال خود را نیز وارد بازی کند. ناگفته نماند که این اپلیکیشن در حال حاضر ۳۰۰ میلیون کاربر ماهانه دارد اما این رقم در برگیرنده همه استفاده کنندگانش می شود و حتی آنهایی که به ندرت اکانت خود را چک می کنند را هم شامل می شود.

اما برای آنکه اینستاگرام ماموریت خود که همانا اشتراک گذاری لحظات کاربرانش است را به انجام برساند و در کنار آن کاری کند که چرخ کسب و کار وابسته به تبلیغاتش هم بچرخد، لازم است که کاربران مرتبا فید آن را مرور نمایند.

استراتژی اپلیکیشن مذکور برای انجام این کار هم ظاهرا جلوگیری از خارج شدن عکس ها از روی وال های آن است. توسعه دهندگان این اپ تصمیم گرفتند که به توئیتر اجازه رندر کردن عکس هایش را ندهند و به همین دلیل کاربران مجبور می شوند که از اینستاگرام استفاده کنند.

اما حالا ظاهرا اوضاع برای این اپلیکیشن خوب نیست و سازندگان آن امید دارند آنهایی که به ندرت به حساب شان سر می زنند را هم باخود همراه کنند و این گروه را نیز در جریان عکس هایی که ممکن است از دست داده باشند قرار دهند.
-منبع دیجیاتو-