بازاریابی موتور جستجو SEM

اگر می‌خواهید به‌راحتی در جستجوهای آنلاین پیدا شوید، باید در بازاریابی از طریق موتور جستجو شرکت کنید. بازاریابی موتور جستجو که SEM نیز نامیده می‌شود نوعی از بازاریابی است که جهت بهبود نتایج جستجو و افزایش حضور در نتایج جستجوی موتورهای جستجو استفاده می‌شود و هدف آن ایجاد امکان دسترسی ساده‌تر به محصول و خدمات شماست.

بازاریابی موتور جستجو فرآیند ارائه پیام بازاریابی شما به مشتریان احتمالی از طریق وب‌سایت یا تبلیغات شماست. اگر کالا و خدمات شما در نتایج جستجو یافت نشوند، کاربران آنلاین شما را پیدا نمی‌کنند. موضوع به همین سادگی است.

می‌توانید از یکی از دو روش بازاریابی موتور جستجو استفاده کنید، روش که شامل بازاریابی از طریق موتور جستجوی اصلی است و روش بازاریابی از طریق موتور جستجویی که در آن باید برای هر کلیک هزینه پرداخت کنید.

بازاریابی از طریق موتور جستجوی اصلی به حضور طبیعی شما در نتایج موتور جستجو می‌انجامد. به عبارتی شما برای حضور در لیست و دریافت کلیک نیاز به پرداخت هزینه ندارید. بازاریابی موتور جستجو باعث می‌شود سایت شما در موتورهای جستجویی مانند گوگل محبوب شود. باید وب‌سایت خود را به‌گونه‌ای طراحی کنید که مصرف‌کنندگان آن را در اولویت صفحه‌های نتایج جستجو بیابند و نه در صفحه‌های آخر.

برای بالا بردن رتبه خود در نتایج جستجو باید به بهینه‌سازی‌های موتور جستجو توجه کنید که به شما کمک می‌کند شانستان را برای حضور در صدر نتایج جستجو افزایش دهید. برای این کار می‌توانید از سایت‌ها و کتاب‌های متعددی کمک بگیرید. بازاریابی از طریق موتور جستجو خیلی همم ساده و رایگان به نظر نمی‌رسد. اگر با بازاریابی از طریق نتایج معمولی موتور جستجو آشنا نیستید بهتر است برای انجام این کار از یک شرکت بهینه‌سازی موتور جستجو کمک بگیرید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه بهینه‌سازی مهارت و تخصص زیادی لازم دارید.

ازجمله فواید بازاریابی موتور جستجوی اصلی می‌توان به ورودی رایگان و عدم پرداخت به ازای کلیک، نتایج بلندمدت و حفظ رتبه در صورت رعایت نکات به‌صورت اخلاقی را می‌توان نام برد.

ازجمله ضررهای بازاریابی موتور جستجوی اصلی می‌توان به رسیدن وقت‌گیر بودن و نیاز به زمان حداقل سه ماه اشاره نمود، همچنین نیاز به مهارت و تخصص تکنیکی و حرفه‌ای و به‌تبع آن هزینه برای رسیدن به رتبه بالا نیز از دیگر موارد می‌باشد.

در بازاریابی موتور جستجو بر اساس پرداخت به ازای هر کلیک زمانی که از بازاریابی موتور جستجوی پرداخت برای هر کلیک استفاده می‌کنید، وقتی‌که مصرف‌کننده بر روی تبلیغات شما در فضای اختصاص داده‌شده در موتور جستجو کلیک می‌کند شما هزینه آن را پرداخت می‌کنید. این مبلغ می‌تواند بسته به مخاطب بازاریابی شما و شدت رقابت برای بازار متغیر باشد. این روش متمرکز است و هدفمند است اما همان‌طور که گفته شد برای شما هزینه دارد و این هزینه زیاد است.

ازجمله فواید بازاریابی کلیکی می‌توان به دستیابی به نتایج سریع، امکان حفظ پیام خود و تغییر در بازار هدف و نتیجه گرایی در تبلیغات، امکان ایجاد کمپین بازاریابی و تخمین زدن میزان حضور و مدیریت و محاسبه میزان هزینه با استفاده از ابزارهای آنلاین اشاره نمود. همچنین رقابت شدید و افزایش قیمت به‌تبع آن و نیاز به اطلاعات پیش‌فرض و رعایت منحنی یادگیری با شیب زیاد جهت رعایت اصول کار را می‌توان از موارد مشکل‌ساز این روش نام برد.

انتهای مطلب/ لینک محتوا