کسب و کار در مسیر صحیح ...

لذت بخش کردن بازاریابی برای مشتریان باعث می‌شود که آن‌ها با دیگران درباره شما صحبت کنند. روش بازاریابی لذت بخش ، مبنای بازاریابی ویروسی است. صحبت دهان‌به‌دهان درنهایت فروش بیشتری را نسبت به همه روش‌های تبلیغاتی برای شما ایجاد می‌کند. سرگرم کردن مشتری روش مناسبی است، چیزی که مشتریان را برای انتقال پیام به دوستان، همکاران، خانواده و هرکس دیگر تشویق می‌کند و درنهایت منجر به‌پیش برد نام تجاری شما شده و آگاهی دیگران را درباره شرکت شما می‌افزاید.

لازم نیست پیام شما جدی باشد و یا حقیقتاً یک اشاره بازاریابی آشکار باشد. تنها کافی است نام تجاری شمارا به همراه سرگرمی لذت‌بخش منتقل کند. دیگر روش‌های پیش برد بازاریابی شکاف‌ها را پر خواهد کرد. به‌هرحال هیچ روش پیش برد به‌تنهایی همه تعاملات موردنیاز شما در بازار را تأمین نمی‌کند. بهترین چیزی که شما می‌توانید امیدوار باشید این است که این روش تعامل، مشتریان شمارا نسبت به حرکت بعدی محصول شما حساس خواهد کرد.

مجموعه هتل‌های “رادیسون” خدمت ویژه‌ای به مشتریان تجاری خود ارائه می‌دهد. بازرگانان معمولاً زمان زیادی را در اتاق‌های خود در هتل می‌گذرانند. آن‌ها تمایل دارند وقت خود را برای کار بگذرانند تا این‌که برای تماشای مناظر بیرون بروند یا به نیت شهربازی از هتل خارج شوند این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا وقت بیشتری را با خانواده بگذرانند.

رادی سون از این ایده استفاده کرد و در هر اتاق یک اردک پلاستیکی برای بازی در حمام قرار داده است. به همراه هر اردک یک یادداشت وجود دارد که بر روی آن نوشته‌شده است “این اردک به شما هدیه داده‌شده است و می‌توانید آن را برای فرزندتان به خانه ببرید.” در صورت تمایل میهمان، اردک در جعبه مخصوص و با یک پیغام از طرف وی به هر جای جهان ارسال می‌شود. ارسال اردک مستلزم هزینه‌ای جزئی است که می‌تواند به‌صورت حساب نهایی مهمان اضافه شود. این هزینه درواقع قیمت اردک، جعبه و ارسال پستی را پوشش می‌دهد، اما در یک هتل لوکس این عدد مبلغ بسیار ناچیزی به‌حساب می‌آید.

نتیجه این کار این بود که صدها اردک رادی سون در سرتاسر جهان توزیع شد. کودکان، دوستان، همسران، همکاران، روسا، شرکای تجاری، اردک‌هایی را دریافت کردند که بدون شک لبخندی بر روی لبان آن‌ها می‌آورند. اثر این کار افزایش سود رادی سون بوده است. غرور، تصویر رایج هتل‌های زنجیره‌ای معمولی، اصلاح‌شده و نشان داد که حتی یک هتل لوکس هم‌حسی از تفریح دارد. تغییر در نگرش باعث افزایش حضور خانواده‌ها در آخر هفته در هتل رادی سون گردید و باعث شد که بازرگانان باکمال میل در این هتل اقامت کنند.

نکته‌ها در بازاریابی لذت بخش

  • کاری را انجام دهید که سرگرم‌کننده است.
  • مطمئن شوید که صحبت کردن درباره آن از شخصی به شخص دیگر به‌سادگی می‌انجامد.
  • تلاش کنید که نشانه قابل‌لمسی به همراه تجربه منتقل شود (مانند اردک پلاستیکی رادی سون) به‌طوری‌که همراه یادآور آن رویداد باشد.
  • مراقب باشید پیامی را که به مشتری منتقل می‌کنید (در این مثال، ما دوست داریم لذت ببریم) از تصویر نام تجاری شما نکاهد.

انتهای مطلب/ لینک محتوا