کسب و کار در مسیر صحیح ...

با در نظر گرفتن تقاضای بالا برای داروسازان و افزایش حجم کار نسخه‌پیچی، آینده داروخانه می‌تواند روشن باشد؛ اما ممکن است که این حرفه برای آینده‌اش در حال مبارزه باشد. سیستم خدمات بهداشتی برای مدیریت سلامت عمومی، منابع محدودی در اختیار دارد. تأمین‌کنندگان خدمات بهداشتی و درمانی مانند پزشکان، پرستاران، بیمارستان‌ها، مراکز بهزیستی همه، در حال رقابت برای دریافت بخشی از آن منابع هستند. تأمین‌کنندگانی که ارزش خود را نشان داده و آن را ارتقا می‌دهند، احتمال پیشرفت بیشتری در محیط خدمات درمانی آینده خواهند داشت.

هیچ‌کس نمی‌داند که آینده چه چیزی برای حرفه داروسازی رقم خواهد زد. تنها میدانیم که امور دستخوش دگرگونی خواهد شد. زمان تغییر کرده است. اکنون داروسازان در یک بازار به‌شدت رقابتی خدمات درمانی قرارگرفته‌اند. آن‌ها با هم و با دیگر متخصصان خدمات درمانی برای فرصت‌هایی برای تأمین نیازهای بیمار رقابت می‌کنند. آن‌ها به‌طور پیوسته برای افزایش بهره‌وری خود از طریق استفاده از فناوری تحت‌فشار قرار دارند، درحالی‌که به‌طور هم‌زمان پاسخگوی افزایش تعداد نسخ هستند. بسیاری از داروسازان بیان می‌کنند که احساس تنش می‌کنند و از وضعیت کاری موجود ناراضی هستند.

این دگرگونی‌ها همیشه به نفع بیمار نبوده است. در بسیاری از موارد داروسازان زمان کمتری را برای کمک به مشکلات دارویی بیمار صرف می‌کنند. تعداد قابل‌توجهی از خطاهای دارویی قابل‌پیشگیری رخ داده است. عدم رعایت برنامه‌های دارویی یک مسئله جدی است. اگرچه بیماران به‌طور عمومی از داروسازان و خدمات داروخانه اظهار رضایت می‌کنند، نیازهای خدمات درمانی آن‌ها گاهی تأمین نمی‌گردد. داروسازان فرصت انتخاب دارند، آن‌ها می‌توانند اجاره دهند که اوضاع طبق روال کنونی ادامه یابد، یا می‌توانند کوشش کنند تغییراتی ایجاد کنند. اگر فارغ‌التحصیلان علوم دارویی تصمیم به مشارکت در اثرگذاری در مسیر کاری خود نداشته باشند، می‌توانند انتظار داشته باشند که حدوداً چهل سال آینده را در شغلی سپری کنند که زندگی کاری آن‌ها توسط افکار دیگران رقم زده شود.

داروسازان می‌توانند درباره آینده زندگی کاری خود انفعالی عمل کنند و با کنترل زندگی، شغل و حرفه خود را به دست گیرند. بازاریابی ابزار اثبات‌شده‌ای برای تغییر مؤثر است. فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای داروسازانی که بخواهند با تغییرات در خدمات درمانی سازگار شده یا بر آن اثر بگذارند، وجود دارد. برای استفاده از این فرصت‌ها، داروسازان نیاز دارند تا خود، حرفه را کنترل کنند به‌جای اینکه آن را به دیگران واگذار کنند. یک راه، داشتن نقش فعال‌تر در بازاریابی خدمات دارویی (Pharmacy Marketing) و ارتقا ارزش‌های داروساز برای بیماران، پزشکان، بیمه گران و تصمیم‌گیرندگان مهم دیگر است. یادآوری خاطرات روزهای قدیمی داروخانه شهری ممکن است جذاب باشد، اما یادآ وری، گذشته را تجدید نمی‌کند و داروسازان باید بر وضعیت فعلی و آینده داروخانه تمرکز کنند.

انتهای مطلب/