کسب و کار در مسیر صحیح ...

بازاریابان در بازاریابی اینترنتی اینک متوجه شده‌اند که اصلی‌ترین روشی برای جذب مشتری، محبوب ساختن خود در سراسر اینترنت و باقی نگذاردن هیچ دامنه‌ای برای ابهام می‌باشد. مردم باید با کسب و کار آن‌ها از نزدیک آشنا شوند؛ این روشی است که آن‌ها می‌توانند کسب و کار بیش‌تری را به خود هدایت کنند. در حال حاضر بازاریابان اینترنتی در تلاش برای افزایش فروش خود با دادن همه نوع اطلاعاتی در مورد محصولات و خدمات خود به افراد هستند. برای کمک به آن‌ها اینترنت منابع مختلفی را فراهم کرده است به‌طوری‌که آن‌ها می‌توانند به شیوه‌های بسیار بهتری با مشتریان خود در تماس باشند.

اما جدا از صرف به دست آوردن مشتریان، بسیار مهم است که آن‌ها را حفظ کنید. این امر از اهمیت بیشتری در جهان بازاریابی اینترنتی برخوردار است که در آن هر مشتری، خاص در نظر گرفته می‌شود و ارزشمند می‌باشد. هم‌چنین ازآنجایی‌که بازاریابان اینترنتی همیشه جریان ثابتی از مشتریان را انتظار ندارند، آن‌ها بر کسب و کارهای تکراری تمرکز می‌کنند. نمونه‌های زیادی وجود دارد که در آن فروش بیش‌تر محصولات و خدمات توسط کسب و کار مشابه به مشتریان یکسان وجود دارد.

همه این مسائل به دلیل تمایل بازاریابان اینترنتی به ساخت یک پایگاه مشتری می‌باشد. با استفاده از منابع مختلفی ازجمله پاسخ‌دهندگان خودکار و خدمات پس از فروش فوق‌العاده و …، بازاریابان اینترنتی همیشه سعی در حفظ مشتریان خود دارند. این چیزی است که به آن‌ها کمک می‌کند تا در این جهان بسیار رقابتی امرارمعاش کنند.

بررسی چند نظریه عصر جدید در بازاریابی اینترنتی:

مشتریان باید به سمت فروشندگان بیایند نه برعکس

اگر از استراتژی‌های قدیمی بازاریابی استفاده می‌کنید، هضم این عبارت را بسیار دشوار خواهید یافت. در روزگاران گذشته، رسیدن به مشتریان به معنای تماس تلفنی یا فروش درب به درب و یا تبلیغات از طریق تلویزیون و روزنامه‌ها در اتاق نشیمن آن‌ها بود، صرف‌نظر از اینکه آیا آن‌ها مایل به چنین کاری بودند یا خیر. به‌طور طبیعی، این نوع از تبلیغات تنفرآور بود. مردم دوست نداشتند که به‌اجبار به آن‌ها کالا فروخته شود. امروزه، مفهوم بازاریابی دست‌خوش تغییر شده است. دلیل این امر آن است که در خال حاضر بازاریابان به دنبال مشتریان نمی‌روند: بلکه مشتریان به سمت آن‌ها می‌آیند و اینترنت این امکان را به وجود آورده است. بازاریابان اینترنتی اینک مقاله‌ای به یک دایرکتوری، یک پست وبلاگ، یک ویدیو و یا نظرات خود را در وب‌سایت‌های شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌کنند. در هیچ‌یک ازاین‌روش‌ها، بازاریابان محصول و یا خدمات خود را به‌صورت رودررو تبلیغ نمی‌کنند، هیچ نفوذی از هیچ نوعی وجود ندارد و به حریم خصوصی هیچ‌کس تجاوز نشده است.

افرادی که به دنبال اطلاعات هستند به‌صورت خودکار تمام این مطالب را پیدا خواهند کرد. آن‌ها با استفاده از یک کلمه کلیدی، جستجو کرده و پاسخ‌ها را در نتایج موتورهای جستجو، خواهند یافت. درنتیجه، فروشنده، مشتری را به‌طور مستقیم فرانمی‌خواند، بلکه مشتری به سمت فروشنده می‌رود. این شیوه‌ای بسیار محترمانه از تبلیغات است و نتایج بهتری دارد. اگر مردم به دنبال یک محصول هستند، آن‌ها به‌احتمال‌زیاد آن را خرید می‌کنند. هیچ احساسی از فروش اجباری وجود ندارد؛ ازاین‌رو، حتی مشتری در مورد خرید احساس وقار می‌کند.

مشتریان باید بهترین ارزش را کسب کنند

در حال حاضر، جمله بالا شعار هر بازاریاب اینترنتی می‌باشد. هر بازاریابی، آن را یک نکته مهم در دستور کار خود قرار داده است تا به مشتریان خود بهترین آنچه را که می‌تواند، ارائه کند.

«اگر برای مشتریان به خاطر پولشان ارزش زیادی قائل باشید، درنتیجه آن‌ها بیش از یک‌بار به در خانه شما خواهند آمد.»

این موضوع، چیزی است که بازاریابان اینترنتی مدرن قطعاً در حال حاضر درک کرده‌اند. آن‌ها درک کرده‌اند که باید محدودیت‌های خود را گسترش دهند به‌طوری‌که بتوانند به مشتریان خود بهترین آنچه را که می‌توانند، ارائه دهند. آن‌ها از محصولات باکیفیت بلااستفاده می‌کنند و مهم‌ترین مسئله آن است که آن‌ها برای عامل خلاقیت، هزینه می‌کنند تا بتوانند توجه مشتری امروزی را جلب کنند.

هر اونس پشتیبانی و حمایت، ارزش یک‌تن از کسب و کار را دارد.

تئوری بسیار مهم دیگری که بازاریابان اینترنتی در حال حاضر به آن پایبند هستند، این است که آن‌ها نیاز به ارائه بهترین سطح خدمات پس از فروش و انواع دیگر پشتیبانی‌ها به مشتریان را دارند. آن‌ها باید هر زمان که مشتریان به آن‌ها نیاز دارند، قبل و بعد از فروش کنار مشتریان خود باشند.

این موضوع قطعاً در دنیای بازاریابی اینترنتی بسیار مهم است زیرا مشتری نمی‌تواند محصول زا قبل از خرید آن واقعاً مشاهده کند. آن‌ها کمترین چیزی که ممکن است در رابطه با محصول باشد، نمی‌دانند و به همین دلیل ممکن است هنگام خرید محصول و تلاش برای استفاده از آن، کارها کمی دشوار به نظر برسند. در چنین مواقعی، مهم است که پشتیبانی پس از فروش را برای آن‌ها تضمین کنید. مشتریان به‌آرامی از مقاومت خود خارج‌شده و شروع به خرید محصولات بیشتر و بیشتر به‌طور آنلاین می‌کنند، اما آن‌ها نیاز به اطمینان از این مسئله را دارند که پشتیبانی خوبی به آن‌ها ارائه می‌شود.

روش‌های بسیاری وجود دارد که در آن چنین حمایتی را می‌توان به مشتریان حتی بدون حضور فیزیکی ارائه داد. بسیاری از بازاریابان اینترنتی در برنامه‌های کاربردی نرم‌افزار پاسخگوی خودکار، سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی می‌کنند. این نرم‌افزارها تولیدکننده پیام‌های خودکاری هستند که به آدرس ایمیل مشتری فرستاده می‌شود. این پیام‌های خودکار می‌تواند شامل هر نوع محتوایی باشد و می‌توانند به‌گونه‌ای طراحی شوند که پرسش‌های خاص با انواع خاصی از پاسخ‌ها جلب شوند. با استفاده از پاسخگوی خودکار، مشتریان تصور می‌کنند که کسی برای رسیدگی به نیازهای آن‌ها وجود دارد.

به آن‌ها فرصت دهید چیزی بگویند

با روشی که بازاریابی اینترنتی دنبال می‌کند، فکر بسیار ویژه دیگری وجود دارد که بازاریابان شروع به باور کردن آن کرده‌اند. این ایده، اجازه دادن به مشتریان برای در میان گذاشتن آن چیزی است که در ذهن آن‌ها می‌گذرد. امروزه، به مشتریان فرصت بازگو کردن ذهنیات خود داده می‌شود. درواقع کسب و کار آنلاین از مشتریان می‌خواهد بازخورد ارزشمند خود رازمانی که خرید خود را انجام دادند، ارائه دهند.

راه‌های بسیاری وجود دارد که به مشتریان اجازه بازگو کردن ذهنیات خود را می‌دهند. دو نمونه از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین جهان امروز amazon و ebay درواقع گزینه‌هایی دارند که در آن خریداران می‌توانند نظرات خود را در مورد محصول و کیفیت خدمات ارائه‌شده، ارسال کنند. این بررسی‌ها برای کسانی که در فکر خرید محصول مشابه هستند، مهم به نظر می‌رسد.

ذهنیتی را که ذکر شد در بسیاری از وب‌سایت‌های بازاریابی خواهید یافت. هر یک از این مکان‌ها می‌تواند به‌عنوان مرجعی برای بازاریابان اینترنتی در نظر گرفته شود، زیرا در اینجاست که آن‌ها می‌توانند به کانال پایه مشتری خود واردشده و از آن‌ها آنچه را که نیاز دارند، بپرسند.

مشتریان می‌توانند مشتریان بیشتری را جلب کنند

این شعار، باور بسیار مهم نسل فعلی است. بازاریابان اینترنتی تا حد ممکن باور دارند که زمانی که آن‌ها گروه ثابتی از مشتریان را دارند، آن‌ها قادر به جلب مشتریان بیشتری خواهند بود. این امر ریشه در مفهوم بازاریابی ویروسی دارد. وقتی کسی چیزی را در اینترنت می‌پسندد، احتمال بیشتری برای توصیه آن محصول به دوستان خود از حالتی که آن کالا را در جهان آفلاین پسند کنند، وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، وقتی کسی ویدئویی را می‌پسندد تنها با چند کلیک می‌تواند ویدئو را با تمام گروه‌های شبکه‌های اجتماعی که آن‌ها بخشی از آن هستند، به اشتراک بگذارد.

جنبه‌های بیشتری از این موضوع وجود دارد. این امکان وجود دارد که هنگامی فردی محصولی را که از آن استفاده می‌کند- حتی در جهان آفلاین- دوست داشته باشد، نظری در مورد آن خواهد نوشت و یا پستی در مورد آن بر روی دیوار facebook پست کرده یا در مورد آن توییت می‌کند. با انجام این کارها ارسال‌کنندگان ممکن است از سر شوق خود اقدام به پسندیدن چیزی کنند، اما به‌طور ناخواسته، آن‌ها اقدام به سخنگویی و تبلیغ برای محصول می‌کنند.

انتهای مطلب/ لینک محتوا