کسب و کار در مسیر صحیح ...

بازارپردازی روشی جهت انتقال اطلاعات محصول، ترویج و مناسبت‌های ویژه و نیز جهت تقویت پیام‌های تبلیغاتی از طریق وسایل ارتباطی غیر رسانه‌ای می‌باشد. بازارپردازی راهی است برای ابراز وجود دیداری یا نوشتاری درباره شرکت شما از طریق رسانه‌ای به‌غیراز رسانه‌های پولی یا بدون استفاده از ارتباطی شخصی و رودررو.

بازارپردازی شامل بروشور، کاتالوگ‌ها، نمایش محصولات، نمایش‌های ویدئویی، بنر، پوستر، اتیکت محصول، هدایای رومیزی و سایر وسایل غیر رسانه‌ای است و برای انتقال خصوصیات، جایگاه‌یابی، قیمت‌گذاری محصول یا اطلاعات ترویج به کار می‌روند. بسیاری از بازاریابان در حال استفاده از تکنولوژی تعاملی همانند کیوسک‌های تعاملی و … در برنامه های بازارپردازی خود هستند.

روش های ارتباطات بازارپردازی

ارائه شخصی فروش:

بروشور، کاتالوگ، ارائه‌های پاورپوینت و سایر شکل‌های بازارپردازی بیشتر برای ارتقای ارائه شخصی فروش به کار می‌روند. محتوا می‌تواند هدایت‌کننده فروش باشد، حمایت دیداری و حقیقی برایش فراهم آورد و به‌عنوان یک مرجع باشند که برای مشتری یا خریدار احتمالی فراهم می‌شوند.

در نقطه خرید:

در بسیاری از دسته‌های محصول، تصمیم‌های خرید در نقطه خرید گرفته می‌شود. بر این اساس بازارپردازی وسیله مفیدی است و تصمیم‌های اتخاذشده در نقطه خرید فروشگاه را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. روش های بازارپردازی در نقطه خرید در شکل اطلاعات محصول، پکیج‌های رومیزی در رستوران‌ها، نمایش محصولات، سمپلینک، بنر و … می‌باشند.

در مناسبت‌ها:

 بازارپردازی را می‌توان از طریق مناسبت‌های ویژه یا همایش‌های شرکت اعمال کرد. جایی که ارتباط با بازار هدف از طریق گردهمایی‌های فروش، جلسات، مناسبت‌های عمومی، همایش‌ها و غیره صورت می‌گیرد. از بنر، رونمایی محصولات و فلایرها بیشتر در مناسبت‌ها و گردهمایی‌های عمومی استفاده می‌شود تا برند و ویژگی‌های محصولات را به بازار هدف انتقال دهد.

انتهای مطلب/ لینک محتوا