کسب و کار در مسیر صحیح ...

مراکز درمانی بر جنبه‌های متنوعی از سلامتی و درمان بیماران متمرکز هستند. مراکز کاردرمانی و فیزیوتراپی جهت بهبود بیماران در صدمات استخوانی یا ماهیچه‌ای به آن‌ها کمک می‌کنند. مراکز روان‌درمانی به بیماران دارای اختلالات هیجانی و اضطراب کمک می‌کنند. مراکز درمانی تخصصی شامل مراکز درمانی بیماری‌های کودکان؛ درمان با کمک حیوانات که اغلب در مزرعه انجام می‌شود؛ و مراکز آب‌درمانی که حرکت در آب را در ترکیب کار خود استفاده می‌کنند می‌شود. مراکز درمانی باید علاوه بر اینکه سرویس باکیفیتی برای مراجعان فعلی خود فراهم می‌کنند، به جذب بیماران جدید نیز بپردازند.

نخستین وظیفه اخلاقی یک پرستار، وظیفه اخلاقی او نسبت به بیمارش است.

 

ایده بازاریابی برای مراکز درمانی ۱: همکاری‌های درمانی

متخصصان درمان مانند پزشکان خانواده و فیزیوتراپ‌ها می‌توانند برای رفع یک مشکل خاص بیماران را به مراکز درمانی ارجاع دهند. متخصصانی مثل جراحان ارتوپدی و روماتولوژیست ها نیز به مراکز درمانی دسترسی دارند. یک بروشور حاوی قابلیت‌ها و امکانات مرکز خود تهیه کنید و تصاویری از تجهیزات درمانی و کارکنان را نیز در آن قرار دهید. شخصاً بروشورها و کارت ویزیت‌ها را در مطب پزشکان توزیع کنید و مدیران درمانی را برای بازدید از مرکز خود دعوت کنید.

 

بازاریابی مراکز درمانی ۲: جشن عمومی در مرکز درمانی

یک مراسم عمومی در مرکز درمانی بیماران آتی را ترغیب می‌کند تا از مرکز شما بازدید کنند و با درمانگران حرفه‌ای‌تان ملاقات کنند. درباره فلسفه درمانی مرکز خود به شکل غیررسمی سخن بگویید و از هر یک از کارکنان بخواهید در مورد تخصص خود صحبت کنند. برای نمایش تجهیزات و تکنیک‌های خاص از یک بیمار تحت درمان دعوت به همکاری کنید و درباره تعهد و توجه کارکنان نسبت به نیازهای وی صحبت کنید.

 

بازاریابی درمانی ۳: نمایشگاه‌های تندرستی و سلامت

نمایشگاه‌های تندرستی و سلامت فرصتی برای در معرض نمایش گذاشتن مرکز درمانی شما برای مشتریان آتی فراهم کرده و مرکز شما را به‌عنوان بخش مهمی از جامعه درمانی نشان می‌دهند. در غرفه‌تان از کارکنانی توانا و دارای شخصیت خوشایند استفاده کنید و تعدادی از تجهیزات یا تکنیک‌های درمانی خود را معرفی کنید. یک تقویم مرتبط با سلامت یا ساک‌هایی با نماد و نام مرکز درمانی خود توزیع کنید.

 

تبلیغات مراکز درمانی ۴: تبلیغات توسط بیمار

با مجموعه‌ای از تبلیغات چاپی، تابلوهای تبلیغاتی و تبلیغ روی وسایل نقلیه مستقیماً با بیماران آتی خود سخن بگویید. بر کیفیت بهبودیافته زندگی یک بیمار واقعی درنتیجه یک تجربه درمانی موفقیت‌آمیز تمرکز کنید. برای نشان دادن مزایای بالقوه درمان در مرکز خود، ترکیب متنوعی از بیماران را معرفی کنید. با نمایش نام، نماد و اطلاعات تماس مرکز درمانی، بینندگان را به ارائه بازخورد و پاسخ ترغیب کنید.

 

بازاریابی مراکز پزشکی ۵: همایش‌های پزشکی

از مرکز درمانی خود به‌عنوان محل برگزاری همایش‌های متمرکز بر بهداشت و درمان که توسط متخصصان پزشکی محلی برگزار می‌شود استفاده کنید. به‌عنوان نمونه، موسسه قراردادی بهداشتی و درمانی (Covenant Health) مستقر در تنسی همایش‌های مشارکتی برگزار می‌کند که شامل مراقبت‌های نارسایی احتقانی قلب و تمریناتی برای بیماران دارای آرتروز است. برگزاری همایش در محل فعالیت شما به رفع هرگونه ابهام درباره مرکز درمانی شما کمک می‌کند و اعتبار آن را در جامعه افزایش می‌دهد.

انتهای مطلب/ هورموند