کسب و کار در مسیر صحیح ...

روش صحیح در یک برندینگ موفق، تقسیم بندی بازار می‌باشد که از طریق درک صحیح بازار تحقق می‌یابد. درحالی‌که بازارهای انبوه مشابه، روزبه‌روز نایاب می‌شوند چاره‌ای جز گسترش تقسیم بندی بازار وجود ندارد. گذشت آن زمان که همه از خمیردندان یا شامپوی مشابه استفاده می‌کردند. امروزه مصرف‌کنندگان به محصولات جهانی تمایل نشان می‌دهند و خواستار تناسب محصولات با اولویت‌ها و سلیقه‌های مختلف می‌باشند.

در حال حاضر تقسیم بندی بازار به یک اصل قانونی تبدیل‌شده است. تقسیم بازار یکی از روش‌های جذب مشتری در بازاریابی است. این روش متفاوت از روشی است که در آن محصولات متنوع بدون آگاهی از خواسته‌های مصرف‌کننده ارائه می‌شود. این تقسیم بندی درباره تمایز بازار است و نه تمایز محصول.

بدون وجود بعضی از شکل‌های تقسیم بندی بازار، شرکت‌ها مجبورند به سازمان‌دهی جذب محصول به‌جای جذب مشتری پایان دهند که موجب تصویر ذهنی مبهم، کاهش فروش، سهم اندک بازار، افزایش مشتریان ناراضی، کاهش سودآوری و شکست برند می‌گردد.

تقسیم بندی بازار روندی است که طی آن بازارها تجزیه‌وتحلیل شده و به گروه‌های بالقوه یا مشتریان واقعی با شخصیت‌ها، نیازها و خواسته‌های مشابه تقسیم می‌شوند و به‌تبع این تفاوت‌ها، هنگام خرید کالا یا خدمات تیز به گونه متفاوت عمل می‌کنند. هنگامی‌که تقسیم بندی بازار به‌خوبی انجام شود، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا این‌گونه رفتارهای متفاوت را با دقت بیشتری پیش‌بینی کنند.

انتهای مطلب/ لینک محتوا