کسب و کار در مسیر صحیح ...

قلب کسب و کار شما در سینه بازاریابی آن می‌تپد. بیشتر ابعاد کسب و کار شما به بازاریابی موفق وابسته هستند. چتر گسترده بازاریابی روی تبلیغات، روابط عمومی، ترویج و فروش سایه می‌اندازد. بازاریابی فرآیندی است که به‌وسیله آن محصول یا خدمات برای مشتری بالقوه معرفی و ترویج می‌شود. کسب و کار شما بدون بازاریابی هم می‌تواند بهترین محصولات یا خدمات را در حوزه فعالیت خود ارائه کند، اما هیچ‌یک از مشتریان بالقوه شما از وجود یا امکانات آن اطلاعی نخواهند داشت. بدون بازاریابی ممکن است فروشی صورت نگیرد و به‌تبع آن، شرکت‌ها به تعطیلی کشیده شوند. با مشاوران بازاریابی هورموند همراه شوید تا به بررسی اهمیت بازاریابی در موفقیت کسب و کار بپردازیم؛

 

بازاریابی موفق و اطلاع رسانی

برای اینکه یک کسب و کار به موفقیت برسد، محصول یا خدماتی که ارائه می‌کند باید به خریداران بالقوه شناسانده شود. چنانچه کسب و کار شما در جامعه شناخته‌شده نیست و قبلاً با مشتری ارتباط برقرار نکرده است، در این صورت برای ایجاد آگاهی نسبت به محصول یا خدمات خود باید از راهبردهای بازاریابی استفاده کنید. بدون بازاریابی، مشتریان بالقوه شما هرگز از آنچه کسب و کار شما ارائه می‌دهد اطلاعی نخواهند یافت و کسب و کار شما فرصت پیشرفت و موفقیت را پیدا نخواهد کرد. استفاده از بازاریابی برای ترویج محصول، خدمات و شرکت تان، فرصت دیده شدن توسط مشتریان آینده را به کسب و کار شما تقدیم می‌کند.

 

بازاریابی موفق و فروش بیشتر

هنگامی‌که محصول، خدمات یا شرکت شما روی صفحه رادار مشتریان بالقوه قرار گرفت، احتمال اینکه خرید کرده و به مشتری حقیقی تبدیل شوند بالا می‌رود. هنگامی‌که آگاهی به واقعیت تبدیل می‌شود، مسیری را باز می‌کند که طی آن مشتریان جدید در گفتگوهای خود از محصول فوق العاده ای که یافته‌اند برای دوستان و خانواده خود تعریف می‌کنند. همین‌طور که این تعریف‌ها ادامه پیدا می‌کند، فروش شما به‌طور پیوسته و یکنواخت زیاد می‌شود. این فروش ممکن بود بدون استفاده از راهبردهای بازاریابی هرگز انجام نشود و واضح است که شرکت‌ها بدون فروش نمی‌توانند به موفقیت دست پیدا کنند.

 

بازاریابی موفق و شهرت شرکت

موفقیت شرکت‌ها اغلب متکی بر شهرت منسجم آن‌ها است. بازاریابی باعث شناخته شدن نام برند می‌شود، اما درعین‌حال می‌تواند موجب برگشت داده شدن محصولات شرکت نیز بشود. شهرت یک شرکت در صورتی با قوام تر می‌شود که بتواند انتظارات بالای عموم را برآورده کند. همین‌طور که شهرت شما زیاد می‌شود، کسب و کار شما گسترش یافته و فروش نیز افزایش می‌یابد. شهرت شرکت شما از طریق مشارکت در برنامه های اجتماعی، ارتباط مؤثر –درونی و بیرونی- و ارائه محصولات یا خدمات با کیفیت به وجود می‌آید. همه این موارد به نوبه خود توسط فعالیت های بازاریابی ایجاد یا پشتیبانی می‌شوند.

 

بازاریابی موفق و رقابت سالم

بازاریابی فضایی برای رقابت سالم در بازار ایجاد می‌کند. فعالیت های بازاریابی، قیمت محصولات و خدمات را به اطلاع عموم می‌رساند. این اطلاعات فقط به دست مشتریان هدف نمی‌رسد، بلکه در اختیار شرکت‌های رقیب نیز قرار می‌گیرد. برخلاف رویه شرکت‌هایی که روی محصولات یا خدمات انحصار مطلق دارند و تقریباً می‌توانند هر قیمتی را مطالبه کنند، بازاریابی به حفظ رقابت در قیمت برای کسب و کارها کمک می‌کند تا بتوانند پیش از اینکه رقبایشان مشتری را جذب کنند، او را به سمت خود بکشند. اگر رقابتی وجود نداشته باشد، شرکت‌های شناخته‌شده به فروش خود ادامه می‌دهند، درحالی‌که شرکت‌های جدید یا کمتر شناخته‌شده شانس بسیار کمی برای رسیدن به موفقیت خواهند داشت. بازاریابی رقابت سالم را تسهیل می‌کند که این به کسب و کارهای کوچک و جدید اجازه می‌دهد با موفقیت به بازار واردشده و در آن رشد کنند.

 

ملاحظات بازاریابی

باوجوداینکه بازاریابی به‌شدت برای موفقیت کسب و کارها ضروری است، درعین‌حال می‌تواند بسیار پرهزینه نیز باشد. یک شرکت می‌تواند در سال اول فعالیت خود تا نیمی از میزان فروش خود را روی برنامه های بازاریابی هزینه کند. پس از سال اول، بودجه بازاریابی می‌تواند به ۳۰ درصد –و گاهی بیشتر- از فروش سالانه برسد. برنامه بازاریابی که بتواند بهترین فرصت‌ها را در برابر شما قرار دهد، باید ترکیبی از انواع مختلف بازاریابی باشد، به‌عنوان‌مثال، توسعه وب‌سایت، روابط عمومی، تبلیغات چاپی و رادیویی-تلویزیونی، طراحی و چاپ در انواع قالب‌های قابل چاپ، نمایشگاه های تجاری و سایر رویدادهای خاص.

انتهای مطلب / مشاوران بازاریابی هورموند