از نظر سعی در جلب کردن توجه مردم، تبلیغات به دو نوع عمده تقسیم می شود. یک نوع  از تبلیغات به نام تبلیغات تصویری، تبلیغات پرآوازه و پر سر و صدایی در سطح ملی یا حتی بین المللی است. شرکت های بسیار بزرگ با اختصاص بودجه های بسیار هنگفت دست به چنین تبلیغاتی می زنند. نوع دیگر تبلیغات خرد است، این تبلیغات هر چیز دیگر به جز موارد شماره یک را در بر می گیرد. به طور خلاصه هر نوع تبلیغاتی که شامل بودجه محدود شود، جزء گروه تبلیغات خرد است.

تبلیغات تصویری تبلیغاتی است که تولیدکنندگان تمام محصولات به کار می برند، تبلیغات خرد تبلیغاتی است که شما مورد استفاده قرار می دهید. تبلیغات تصویری باعث برانگیختن علاقه می شود، تبلیغات خرد به شما می گوید کجا این محصول خاص را می توان خرید. تبلیغات تصویری جلز ولز کردن را نشان می دهد، تبلیغات خرد استیک را می فروشد.

تبلیغات تصویری را شرکت های تبلیغاتی انجام می دهند که در اصل، سوددهی تولید کننده به عهده آن هاست. این تبلیغات، تبلیغات تجاری و پرزرق و برقی است که در بهترین ساعت ها و هنگام پخش برنامه های پربیننده از تلویزیون نشان داده می شود. تبلیغات تصویری ممکن است فیلمی کوتاه درمورد ماشینی ۷۵۰۰۰ دلاری باشد. این ماشین در یک بعدازظهر دلپذیر پاییزی در حالی که نسیم به آرامی برگ ها را در امتداد جاده تکان می دهد از مسیر سرسبز کوهستانی سرازیر می شود. در پس زمینه ارکستر سمفونیک در حال نواختن است. دو نفر از زیباترین افرادی که تا بحال دیده اید در این ماشین نشسته اند، این زوج به  هم لبخند می زنند ولی لبخندشان چنان پرغرور است که خود به خود این مطلب به ذهن متبادر می شود که می دانند فقط خودشان از عهده خرید چنین ماشین تجملی ای بر می آیند. ماشین وارد راه مدور و ماشین رو عمارتی چندمیلیون دلاری می شود و چند متری می رود و سرانجام متوقف می شود. کودکان آن ها نیز که از هرنظر واقعا عالی هستند به طرف پدر و مادر می دوند تا به آن ها سلام کنند. در این حال ارکستر سمفونیک به اوج اجرای خود می رسد و صدایی بسیار دلنشین که واضح تر از صداهای دیگر است، چیزی شبیه این جمله را می گوید:«حالا که رسیده اید، با شکوه کامل برسید.»

در جایی که تبلیغات تصویری باعث فروش یک مدل خاص ماشین می شود، تبلیغات خرد که واسطه گر محلی آن را انجام می دهد، شما را تشویق می کند که از وی ماشین بخرید. احتمالا این نوع تبلیغات در پربیننده ترین ساعات تلویزیون پخش نمی شود. چون  واسطه گر محلی ممکن است آگهی اش را از ایستگاه های محلی رادیو و تلویزیون در اواخر شب یا هنگام پخش سریال های آخر هفته پخش کند، همچنین ممکن است برای این کار زمان های کم هزینه تر را برگزینند. مسلما او از جلوه های خاص تولید بهره نمی گیرد. چنین جلوه هایی را معمولا کارخانه سازنده ماشین به کار می برد. گذشته از این،  واسطه گر ماشین کوچک ترین علاقه ای به صحنه های باشکوه، هنرپیشه های خوش تیپ و رانندگی با سرعت اعجاب آور ندارد. هدف وی فقط فروختن ماشین است. تبلیغات تصویری که کارخانه تولیدکننده آن را ساخته توجه شما را به اندازه کافی جلب کرده است. حالا واسطه گر ماشین، فقط می خواهد شما را به نمایشگاه بکشاند و ماشین را به شما بدهد تا یک دور آزمایشی بزنید.

انتهای مطلب/

همچنین بخوانید:

تبلیغات تصویری

تبلیغات خرد