کسب و کار در مسیر صحیح ...

به اعتقاد برخی از متخصصان بازاریابی سخت‌ترین مرحله ساخت یک برند، انتخاب نام برند می‌باشد. انتخاب نام شرکت یا محصول و به عبارتی نام‌گذاری برند نخستین قدم در ساخت برند است که بااینکه کار ساده‌ای نیست اما نیازی هم نیست که زمان‌بر و جانکاه انجام شود. در ادامه مهم‌ترین مواردی که می‌بایست برای انتخاب نام برند به خاطر داشته باشید بیان می‌گردد؛

  1. فرایند مشخصی را در نام‌گذاری انتخاب کنید
    نیازی نیست زمان طولانی صرف تحلیل و آزمون کنید، اما قطعاً به نفعتان خواهد بود که به‌جای بررسی موضوع در کنار دوستانتان و صرف نوشیدنی، فرآیند مشخصی را دنبال نمایید.
  2. عمیق کاوش کنید
    بیابید چه چیزهایی موجب تمایز محصول یا شرکتتان خواهد شد. به دنبال چیزهایی بگردید که شخصیت برندتان را می‌سازند. از مسائل سطحی و معنی ادبی واژه‌ها عبور کنید، خلاقیت ارزش ریسک را دارد.
  3. کارهای کسالت‌بار را فراموش کنید
    استاندارد صنعت و کسب‌وکارتان را از نو بسازید، خیز بردارید. اگر کسب‌وکارتان با دندانپزشکی سروکار دارد استفاده از لبخند را فراموش کنید، اگر بنگاه املاک دارید به چیزی فراتر از خانه فکر کنید. نامی انتخاب نکنید که همه با آن موافق باشند، اما طوری نباشد که کسی اشتیاقی به آن نداشته باشد.
  4. علاقه‌مندی‌های شما اهمیتی ندارد
    طرز فکر مشتریان شما بیش از همه‌چیز اهمیت دارد. علاقه‌مندی‌های شما اهمیت چندانی ندارد. ممکن است شما از صمیم قلب به واژه‌ای علاقه داشته باشید که معنی ادبی آن بسیار مناسب باشد اما مشتریان از این واژه برداشت غیر مرتبط داشته باشند، انتخاب مناسبی انجام نداده‌اید. در انتخاب نام برند باید به مفاهیمی که این نام برای مشتری تداعی می‌کند توجه و رعایت نمایید.
  1. تصویری جامع و کلی داشته باشید
    انتخاب نام تنها شروع داستان است، باید کارکردهای آن را برای طراحی لوگو، سیستم بصری، تأثیر آن روی محصولات و محیط پیرامون در نظر بگیرید.

باید توجه داشت که ما هرچه پیش می‌رویم انتخاب نام برند سخت‌تر می‌شود. این شرایط اهمیت انتخاب نام را بالاتر برده است. در حال حاضر با انتخاب درست و هوشمندانه و همچنین بازاریابی صحیح می‌توانید از نامتان برندی ارزشمند بسازید.

انتهای مطلب/ لینک محتوا