کسب و کار در مسیر صحیح ...

این نکته بسیار مهم است که کاربران مرورها را می‌خوانند زیرا می‌خواهند بدانند افراد دیگر که شبیه خودشان هستند، چه نظری درباره محصولات دارند و چگونه درباره آن‌ها فکر می‌کنند. آن‌ها باید به این مرورها اعتماد کنند. اگر اعتماد نکنند، این مرورها نمی‌توانند مؤثر باشند. برای ایجاد حداکثر فرصت‌ها، مارکِتِرها باید یک رویکرد تجارت اجتماعی با مشخصات زیر ایجاد کنند:

  • صحت و اصالت: پذیرش تبلیغ شفاهی طبیعی، به‌صورت مثبت یا منفی.
  • شفافیت: شناسایی نظراتی که توسط برند ایجادشده، تشویق شده و تسهیل شده‌اند.
  • وکالت: توانمند کردن مصرف‌کنندگان برای رتبه‌بندی نظرات ارزشمند در سایت.
  • مشارکت: تشویق مصرف‌کنندگان به ارسال پست.
  • عمل متقابل: شناسایی نظرات ارزشمندی که مصرف‌کنندگان دارند.
  • مُسری کردن مطالب: امکانی فراهم کنید تا مصرف‌کنندگان بتوانند مرورها را به‌راحتی روی وبلاگ‌ها و سراچه‌های شبکه‌های اجتماعی، اشتراک‌گذاری کنند.
  • ماندگاری: نظرات آنلاین به این دلیل مؤثر هستند که زندگی ابدی دارند. اگر این مصرف‌کننده‌ها شفاها درباره تجربه مطلوب خود در استفاده از برند به دوست خود بگوید، این تجربه تنها یک‌بار گفته می‌شود و قابل یادآوری و پیگیری نیست؛ اما اگر نظر خود را در یک سایت مرور تحت کنترل برند ثبت کند، این نظر یا نظرات می‌تواند با کمی تعدیل، توسط برند چاپ شود.

این‌ها چه پیامی برای مارکِتِرها دارد؟ در درجه اول، مارکِتِرها باید به بالا بودن کیفیت محصولات و خدمات خود توجه کنند، زیرا در غیر این صورت جایی در دنیای مرورهای اجتماعی نخواهند داشت. تعریف کردن تجربه استفاده از یک برند، برای افراد کار راحتی است، خواه این تجربه خوب باشد خواه بد. این بدان معناست که باید کاری کنیم که این تجربه‌ها خوب باشند، خیلی خوب! تجربه‌هایی که نتوانند خوب باشند، داستان‌های سطح پایینی در دنیای اجتماعی تولید می‌کنند که منجر به تولید مرورهای ارسالی شده و در سراچه‌های شبکه اجتماعی اشتراک‌گذاری می‌شوند.

در درجه دوم، برندها باید همواره نمایان باشند نه اینکه پنهان شوند، زیرا فضای آنلاین، فضای پنهان شدن از نظرات مصرف‌کنندگان نیست. در مقابل، سازمان‌ها می‌توانند فعالانه با مارکتینگ شفاهی درگیر شوند، یعنی دلایل و بهانه‌هایی به مردم بدهند تا درباره برند آن‌ها صحبت کنند و خود سازمان برای تسهیل این گفتگوها، تلاش کند. انجمن مارکتینگ شفاهی، پنج عنصر کلیدی مارکتینگ شفاهی را روی وب‌سایت خود قرار داده است. همه این پنج مورد می‌تواند برای مدیریت نظرات آنلاین محصولات و ایجاد ارزش برند، استفاده شوند:

  • مردم را درباره محصولات و خدمات خود آگاه کنید.
  • افرادی را که تمایل بیشتری به اشتراک‌گذاری نظرات شما دارند، شناسایی کنید.
  • ابزارهایی پیدا کنید که اشتراک‌گذاری اطلاعات را برای شما راحت‌تر می‌کنند.
  • بررسی کنید که نظرات شما کی و کجا اشتراک‌گذاری می‌شود.
  • به طرفداران، مخالفان و افراد خنثی گوش دهید و به حرف‌های آن‌ها پاسخ دهید.

به‌عبارت‌دیگر، مارکِتِرها می‌توانند با آگاهی دادن به مصرف‌کنندگان درباره برند، گفتگوها را تشویق کنند، فرومی را برای بیان نظرات مصرف‌کنندگان پیشنهاد دهند و به نظراتی که مصرف‌کنندگان در این فروم یا جاهای دیگر گذاشته‌اند، پاسخ دهند و یک ارتباط دوسویه ایجاد کنند. ممکن است از مصرف‌کنندگان دعوت شود تا مرورهای خود را بیان کنند، در نتیجه آن‌ها با برند بیشتر درگیر شده و ارتباطات شفاهی مثبتی را درباره برند، منتشر می‌کنند. شاید مهم‌ترین عنصر در مارکتینگ شفاهی، گوش کردن باشد. در اینجا اطلاعات ارزشمندی برای ارتقای محصولات وجود دارد، مانند مشخصات محصول یا کیفیت خدمات مدنظر مصرف‌کنندگان. این اطلاعات در نظرات، مرور و رتبه ­دهی­ ها دیده می‌شود. انتهای مطلب/