کسب و کار در مسیر صحیح ...

فروشگاه های بزرگ معتقدند که ساک خرید، رسانه تبلیغاتی مهمی است. اما بسیاری از مشاغل دیگر در بهره جویی از این واقعیت، ضعیف عمل می کنند. خریداران، ساک های خریدشان (shopping bag) را همراه خود در محل های پرازدحام خرید و مناطق مرکزی شهر و نیز در مترو، قطار و اتوبوس حمل می کنند و باعث می شوند که پیام های روی آن ساک ها مورد مشاهده افراد بسیاری قرار گیرد.

برای اینکه بتوانید به نحو موثرتری از ساک خرید استفاده کنید، باید نوشته روی آن ها را بسیار ساده تر و ظاهر آن ها را بسیار جذاب تر از ساک های خرید پلاستیکی سفید یا کاغدی قهوه ای معمولی درست کنید. فراموش نکنید که فقط یک ساک طراحی نمی کنید بلکه نوعی تبلیغ بیرونی طراحی می کنید. پس همان اصول طراحی را در اینجا نیز رعایت و ایده ای جذاب و گیرا پیدا کنید. رنگ ها و طرح های مختلفی را امتحان کنید، در ضمن اغلب سازندگان ساک و کیف، کارهای سفارشی انجام می دهند، با سازندگان محلی تان گفت و گو کنید. اگر هیچ کیف سازی در نزدیکی تان کار سفارشی قبول نکرد، با ناشران و چاپ کننده های روی پارچه تماس بگیرید. آن ها همیشه می توانند سفارش های شما را نیز قبول کنند.

می توانید مجوز استفاده از یکی از کاراکترهای کارتونی را در اختیار گرفته و آن را همراه این پیام «اهدایی ]نام شرکتتان[» روی تیشرت یا ساک خرید چاپ کنید و شاید باور نکنید که چه تعداد زیادی از افراد به آن توجه می کنند و آن را می پسندند.

اگر در یک منطقه خرید، شما بزرگ ترین و محکم ترین ساک خرید را عرضه کنید، می توانید مطمئن باشید که خریداران، ساک های فروشندگان دیگر را درون ساک خرید شما فرو می کنند و با این کار پیام تبلیغاتی شما بیشترین شانس مشاهده شدن را به دست آورده است. بی شک ساک های خرید بزرگتر و محکم تر، هزینه بیشتری طلب می کند و به همین دلیل است که اغلب فروشگاه ها ساک های نازک و ضعیفی به مردم می دهند که دست را اذیت می کند یا آنکه پاره می شود و محتویاتش بیرون می ریزد. اما اگر شما بتوانید پیام تبلیغاتی تان را با یک ساک خرید به دیگران منتقل کنید، پس چرا به دنبال کارهای پرهزینه تر بروید؟ قیمت ساک خرید درجه یک را با سایر رسانه ها مقایسه کنید. کاملا ارزان است. این طور نیست؟

اگر در کار خرده فروشی نیستید شاید فکر کنید که این ایده به درد شما نمی خورد. اشتباه می کنید! بسیاری از مدیران فروشگاه ها معتقدند که ساک های خرید نه یک رسانه مارکتینگ بلکه هزینه ای زائد و آزاردهنده اند. به آن ها پیشنهاد دهید که حاضرید ساک های خرید درجه یکی را به طور رایگان برایشان تهیه کنید به شرط آن که در عوض اجازه دهند پیامتان را روی آن ها چاپ کنید. چه عالی! رسانه مارکتینگ و تبلیغات جدیدی برای برنامه شما.

انتهای مطلب/