کسب و کار در مسیر صحیح ...

در پست قبل توصیه هایی در مورد تاثیر همایش های خصوصی در خلق برند شخصی مطرح گردید، با کمی تغییر می توان آن ها را برای این کانال روابط عمومی همایش های عمومی نیز به کار بست.

قبل از هر چیزی باید توجه داشت که شرکت در یک همایش عمومی برای تمام افراد آزاد بوده و شما موظف هستید تا فضای مورد نیاز جهت برگزاری سمینار پرسونال برندینگ خودتان را فراهم نمایید. ممکن است بتوانید فضای رایگانی برای برگزاری همایش بدست آورید اما باید برای سایر هزینه ها آماده باشید. اگر از ابزارهای صوتی و تصویری و از این دست موارد استفاده نمایید بهترین گزینه، اجاره سالن های بزرگ کنفرانس یک هتل می باشد.

تفاوت دیگری نیز وجود دارد و آن این است که مدیریت افراد در همایش های عمومی امکان پذیر نیست. قطعا برنامه ریزی شما برای تبلیغات بر اساس گروه مخاطب بوده اما باز هم نمی توانید پیش بینی کنید که چه کسانی در همایش حضور می یابند. این ریسکی است که متقبل می شوید.

با تمام این اوصاف، ایده همایش عمومی فرصت بسیار مناسبی است تا درباره کاری که انجام می دهید و ارزشی که خلق می کنید به تمام افراد و گروه ها اطلاع رسانی نمایید. حتی اگی افراد حاضر در همایش متناسب با اهدافتان نباشند منابعی برای ارجاع خواهند بود. به هر حال مواردی را که برای همایش های خصوصی گفته ایم را دنبال کنید، محصولات تبلیغاتی توزیع کنید، سخنرانی حرفه ای ارائه دهید، درخواست انجام معامله بدهید، سیستم پیگیری ایجاد کنید و برای مخاطبانتان منفعت ایجاد کنید.

برای برگزاری موثر یک همایش عمومی با رویکرد رشد و خلق برند شخصی موارد زیر توصیه می شود:

  • تعدادی بروشور اضافه به هر نفر بدهید و از آنها بخواهید تا در اختیار دیگران قرار دهند.
  • تلفن را به کار بندید، فردی را مسئول پی گیری و برقراری ارتباط جهت مجاب کردن مشتریان به ملاقات خصوصی نمایید.
  • با همکاران جدید خود در پروژه ارجاع مذاکره کرده و در توافق نامه ای آن را مکتوب نمایید.
  • با دانشگاه ها، مدارس، سازمان های خیریه، مساجد و … درباره اجتماعاتشان صحبت کرده و سعی بر شرکت در آن ها داشته باشید.
  • از یک سی آر ام مناسب برای سازماندهی استفاده نمایید.
  • وبسایت خود را اثربخش نمایید.

انتهای مطلب/