کسب و کار در مسیر صحیح ...

محتوا باید به مخاطبان هدف ارزش برساند. سپس محتوا دنبال شده و اشتراک‌گذاری می‌شود. در حقیقت، محتوای عالی به‌عنوان ابزار تولید انبوه استفاده می‌شود! بسیاری از محتواها می‌توانند خردشده و در سایت‌های اجتماعی چندگانه استفاده شوند و همه آن‌ها ترافیک اینترنت را به سمت رسانه شخصی برند مطبوع خود هدایت کنند.

محتوا می‌تواند اصلی یا گزینشی باشد. محتوای گزینشی محتوایی است که بعد از توسعه محتواهای ارزشمند موجود به دست می‌آید. به این دلیل ارزشمند است که بهترین محتواهای تولیدشده توسط دیگران را انتخاب می‌کند. مثلاً انتخاب ارزشمند است که بهترین محتواهای تولیدشده توسط دیگران را انتخاب می‌کند. همین‌طور انتخاب بهترین عکس‌های کفش در پینترست که ارزش آن به کلکسیونی است که جمع شده است.

در ادامه نگاهی می‌کنیم به اینکه چگونه برندها توانستند استراتژی‌های نشر اجتماعی را اجرا کنند.

شرکت ولوسیتی پارتنرز از نشر اجتماعی برای دسترسی به مشتریان خود استفاده کرد. این آژانس تبلیغاتی صنعتی انگلیسی، دنبال راهی بود تا فرهنگ خود را در دیدگاه مشتری القا کند. ویژگی‌های ارزشمند آن‌ها در ارتباط با مشتریان منجر به تولید کتابی با عنوان مانیفست بازاریابی صنعتی شد که روی وب‌سایت خود منتشر کردند. کاربران می‌توانستند این کتاب الکترونیکی را دانلود کنند، درباره آن‌ها نظر دهند و لینک آن را در فیس‌بوک، توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

شرکت ایندیوم تهیه‌کننده مواد خام برای خطوط تولید قطعات الکترونیکی است. حتماً به این فکر می‌کنید که این شرکت چگونه از نشر اجتماعی استفاده کرد؟ آن‌ها بلاگی با عنوان “از یک مهندس به دیگران ” ایجاد کردند که چارچوب و راهنمایی‌هایی برای هدایت مخاطبان هدف در آن بود.

شرکت فرانسوی کانکشن که در صنعت مد فعالیت دارد به دنبال راهی بود تا به‌صورت شخصی با مخاطبان هدف در ارتباط باشد. برای این کار کانال در یوتیوب با عنوان یوتیک ساخت که در آن ویدئوهای کوتاه درباره آخرین محصولات مد را به نمایش می‌گذاشت.

لورن لاک به‌عنوان فروشنده نیمه‌وقت لوازم‌آرایش در شهر نیوکاسل انگلستان شروع به کارکرد. او کانالی در یوتیوب ایجاد کرد تا با استفاده از آن فروش خود را بالا ببرد. ویدئوهای او بیش از میلیون‌ها بار دیده شدند و سکوی پرتاب او در این صنعت شد. تنها بعد از ۵ سال، او توانست برند خود را در صنعتی آرایش ثبت کند و کتاب آموزشی منتشر کند.

هوم داپت کانال دی آی وای تیپ اند ترندز را در یوتیوب ایجاد کرد. این کانال ویدئوهای ابزاری را بر اساس فصل و منطقه تولید می‌کند، البته استفاده راحت از محصولات شرکت بسته به محل زندگی شما دارد.

تورج برچ، برند فعال در صنعت مد، بلاگ توری برچ را برای افزایش درگیری طرفداران افتتاح کرد. این وبلاگ همه‌چیز داشت؛ تیپ، عشق و شخصیت. توری برچ توانست از این طریق از یک برند معروف مد، تبدیل به برند سبک زندگی شود. سایت ماش ایبل، این بلاگ را “یکی از مظاهر محتوای توسعه برند ” نامید و موسسه مارکتینگ محتوا آن را “بلاگی برای دیدن ” در صنعت مد تعریف کرد.

شرکت بیمه سلامت بلوکراس بلو شیلد آف نورث کرولینا کمپینی به نام “بیا درباره هزینه‌ها صحبت کنیم ” راه‌اندازی کرد. این کمپین اطلاعاتی درباره مراقبت‌های پزشکی و مدیریت هزینه‌های آن با زبانی که برای همه قابل‌فهم باشد تهیه می‌کند. محتوا در ریز سایت شخصی شرکت منتشر می‌شود. همچنین مطالب اجتماعی شده و در توییتر، فیس‌بوک و یوتیوب اشتراک‌گذاری می‌شود.

آیا اینجا الگویی می‌بینید؟ چه مارکتینگ B2B باشد و چه B2C، ایجاد ارزش اتفاق می‌افتد. این مرتبط است. درباره فروش نیست. درباره تهیه چیزی است که مردم در آن مشارکت کنند و تجارب خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. هسته محتوا شاید در رسانه‌های شخصی منتشر شود و قابل اشتراک‌گذاری باشد، شاید هم در سایت‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی منتشر شود و یا عضوی از هر دو باشد؛ اما درهرحال محتوا مرتبط و درگیر کننده است. این محتوایی است که مردم می‌خواهند به اشتراک بگذارند زیرا خوب است.

انتهای مطلب/