کسب و کار در مسیر صحیح ...

بیزاری دائمی از تلفن کردن می‌تواند به دلیل اعتمادبه‌نفس پایین، کم بودن سطح رضایتمندی شما از محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید یا حتی عدم قطعیت درباره‌ی ارزش‌ها و اهداف شخصی‌تان باشد. روند ارزیابی همه‌چیز از خود فروش گرفته تا محصولات و ارزش‌های فروش _ تمام این علل ریشه‌ای را شناسایی و به افزایش اعتماد و وضوح هدفتان کمک می‌کند. هنگام ارزیابی همه موارد و کمک به حداکثر کردن تلاش‌هایتان، موارد زیر را رعایت کنید:

  1. فهرستی از مهارت‌ها و ویژگی‌های شخصیتی خود تهیه کنید.
    آن خصوصیاتی که از شما فروشنده‌ای خوب و کارمندی باارزش می‌سازند. توانایی شما در حل مسئله چه مواردی هستند؟ آیا سال‌ها تجربه در جمع‌آوری اعانه دارید و توجه شما به جزئیات امور است؟
  1. در شروع کارتان، ابتدا به مشتریان راضی تلفن کنید.
    انجام چنین کاری می‌تواند خصوصیات مثبت و پیروزمندانه‌تان را به شما یادآوری کند. این تقویت روحیه، احساسات منفی را که باعث می‌شدند شما سمت تلفن نروید، از شما دور می‌کند.
  1. سپس، قبل از قطع کردن تلفن، از مشتری بپرسید چیز دیگری لازم ندارد. درباره‌ی تلفن‌های مربوط به مراجعات بعدی، پشتیبانی از محصول یا ارائه‌ی اطلاعاتی درباره‌ی محصولات جدید از او سؤال کنید.
    انجام این مرحله کارتان را پررونق می‌کند. به‌عبارت‌دیگر موفقیت دیگری به نمره شما می‌افزاید و منجر به تلفن‌های پشتیبانی سودآوری می‌شود.
  1. بعد از نوشتن فهرست شخصی‌تان ویژگی‌ها و فواید محصولات شرکتتان را بررسی کنید.
    هنگام ارزیابی کلیه موارد شرکت و خودتان و انتقال آن‌ها روی جدول، سؤالات زیر را از خودتان بکنید:
    برای این مشتریان چه‌کاری می‌کنیم؟
    چه ویژگی ما را از رقبایمان متمایز می‌کند؟
    داشتن چه خصوصیاتی مرا به فردی تبدیل می‌سازد که آن‌ها باید با او کار کنند؟
    فواید مخصوص محصولات ما کدم‌اند؟
    اگر بنا باشد به یکی از دلایل فوق فردی با من دادوستد کند آن دلیل کدام است؟
  1. گزارش فهرست تکمیل‌شده‌تان را جایی دم دست بگذارید تا به‌عنوان منبع ارجاعی مفیدی از محصولات و خدمات و نگرشی سریع به موارد دست‌چین شده، سریعاً از آن استفاده کنید.
    اگر مدت مدیدی است که با بیزاری از تلفن کردن دست‌به‌گریبان شده‌اید فهرست فوق را هرروز مرور کنید. آن را دم دست نگه‌دارید تا هر وقت به آن نیاز داشتید به کمکش اعتمادبه‌نفس و اعتبار خود را بالا ببرید. انتهای مطلب/