کسب و کار در مسیر صحیح ...

یک برند زمانی که مصرف کنندگان با نظر مساعدتری به محصول عکس العمل نشان می دهند و روشی که آن محصول به بازار عرضه می شود، نسبت به زمانی که شناخته شده نیست دارای ارزش برند مبنتی بر مشتری مثبت می باشد. در صورتی مصرف کنندگان نسبت به فعالیت مارکتینگ برای برند، تحت شرایط یکسان نظر مساعدی نداشته باشند ارزش برند مبتنی بر مشتری منفی می باشد. با هورموند همراه شوید تا در ادامه به بیان سه عامل اصلی در مورد ارزش برند مبتنی بر مشتری بپردازیم؛

  1. ارزش برند از تفاوت ها در پاسخ مصرف کننده به وجود می آید. در صورتی که تفاوتی احساس نشود محصول با برند در اصل یک کالا است و احتمالا رقابت بر اساس قیمت خواهد بود.
  2. تفاوت ها در پاسخ نتیجه دانش مصرف کنندگان نسبت به برند، تفکر، احساس، تصورات، تجربیات و اعتقادات مربوط به برند خواهند بود. برندها باید روابط برندینگ قوی، مطلوب و منحصر به فردی را با مشتریان ایجاد کنند. روابطی همچون اعتبار در کمپانی تویوتا، دقت در شرکت هال مارک و سهولت در آمازون دات کام.
  3. ارزش برند در برداشت ها، پسند ها و رفتار مربوط به تمام جوانب مارکتینگ یک برند نشان داده می شود. برندهای قدرتمند منجر به درآمد بیشتری نیز خواهند گردید.

بنابراین، چالش پیش روی متخصصان مارکتینگ اطمینان می دهد که مشتریان از نوع صحیحی از تجربیات با محصولات و برنامه های مارکتینگ جهت ایجاد دانش مطلوب نسبت به برند برخوردار هستند. در کانسپت انتزاعی ما می توانیم ارزش برند را به منزله فراهم ساختن یک پل راهبردی برای متخصصان مارکتینگ از گذشته به آینده در نظر بگیریم.

متخصصان مارکتینگ باید پول هایی را که هر سال برای محصولات به عنوان سرمایه گذاری هایی در دانش برندینگ مصرف کننده صرف می شود را نیز در نظر بگیرند. لزوما کمیت این سرمایه گذاری های مهم نیست بلکه عامل مهم کیفیت آن خواهد بود. اگر پول عاقلانه خرج نشود ممکن است برای ایجاد برند بیش از حد هزینه گردد.

برندینگ صحیح مسیر آینده را برای برندها تعیین خواهد نمود. وعده برند به بینش متخصص مارکتینگ در مورد آنچه برند باید باشد و برای مصرف کنندگان انجام دهد اطلاق می شود. مصرف کنندگان بر اساس آنچه در مورد برند فکر و احساس می کنند، تصمیم خواهند گرفت.

انتهای مطلب/