یک آژانس روابط عمومی متشکل از متخصصان روابط عمومی است شما می توانید برای دستیابی به فضایی در رسانه از آنها استفاده کنید. امروزه انتشار اطلاع رسانی های مطبوعاتی یا درخواست تلفنی از یک نویسنده محلی، دو کاری هستند که هرکسی می تواند انجام دهد اما بسیاری از شرکت ها برای انجام این امور از آژانس روابط عمومی استفاده می کنند.

پرسنل آژانس روابط عمومی درحوزه نویسندگی مطبوعاتی، برنامه ریزی، زمان بندی و اجرای برنامه هایی جهت جلب توجه عموم تخصص دارند. متخصصان روابط عمومی، برنامه هایی را طراحی و ارائه می کنند که از استراتژی مارکتینگ شرکت پشتیبانی نماید. بسیاری از آژانس های روابط عمومی برای ارائه خدمات روابط عمومی، ماهانه مبلغی را از مشتریانشان دریافت می کنند. این مبلغ، بسته به وسعت کار متفاوت خواهد بود. آژانس های روابط عمومی بزرگ تر و متوسط معمولاً هزینه بیشتری دریافت می کنند. البته آژانس های روابط عمومی کوچک تر انعطاف بیشتری دارند و معمولاً یک یا دو نفر هستند که ممکن است در منزل به ارائه خدمات بپردازند. در ادامه با هورموند همراه شوید تا به ارائه نکات مهمی در بکارگیری یک آژانس روابط عمومی بپردازیم؛

  • اگر روابط عمومی ابزاری مؤثر برای موفقیت کسب و کار شماست و همچنین اگر توانایی پرداخت هزینه های آژانس تبلیغاتی را دارید می توانید به اضافه کردن یک آژانس روابط عمومی به مجموعه خود فکر کنید.
  • به منظور سعی در کاهش هزینه ها، آژانس روابط عمومی را به کار نگیرید، کمک گرفتن از بیرون مجموعه پرهزینه تر از حالتی خواهد بود که تیم خودتان قرار است کار را انجام دهد.
  • اگر کار شرکت شما معطوف به مارکتینگ است حتماً آژانس روابط عمومی زیر نظر آژانس مارکتینگ شما فعالیت نماید.
  • اگر تمایل دارید که از خدمات و مزایای آژانسی که استخدام می کنید به طور کامل منفعت ببرید، حتماً این کار را انجام دهید.
  • فقط به این علت که خودتان وقت انجام آن را ندارید از آژانس روابط عمومی استفاده نکنید. بله آژانس روابط عمومی زمان شمارا برای پرداختن به امور دیگر آزاد خواهد کرد ولی وقتی شما یک آژانس روابط عمومی را به کار می گیرید، در حقیقت در حال به کارگیری خلاقیتی توأم با روابط عمومی خواهید بود.
  • حتی کوچک ترین شرکت ها برای روابط عمومی رقم های بالایی از شما طلب می کنند، پس اگر توانایی مالی آن را دارید آگاهانه در این مسیر قدم بردارید.
  • برای استفاده از افکار جدید، هدف گیری خارجی و رویکرد خلاقانه تر به روابط عمومی می توانید از آژانس روابط عمومی استفاده کنید.
  • اگر هنگام برنامه ریزی تبلیغاتی و پیشبردی برای محصولات خود نیاز به قدری کمک دارید روابط عمومی گزینه قابل تاملی است.
  • اگر اعتقاد دارید فقط خودتان بهترین راه را برای توسعه کسب و کارتان می دانید و کسانی که خارج از کارتان هستند پیشنهاد های مفیدی برایتان ندارند استفاده از آژانس روابط عمومی توصیه نمی شود.

انتهای مطلب/