قیمت

اساس قیمت‌گذاری ایکیا ایجاد ارزش برای مشتری درازای قیمت مناسب (نسبتاً پایین) است. آن‌ها بدون فکر قیمت پایین را تعیین نمی‌کنند، محصول طراحی می‌شود، مواد اولیه تهیه می‌گردد، محصولات تولید می‌گردند، توزیع می‌شوند و توسط فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد به‌نحوی‌که هزینه تمام‌شده منجر به کمترین قیمت ممکن برسد.

البته ایکیا تحویل درب منزل را هم انجام می‌دهد که در این صورت هزینه‌بر عهده مشتری خواهد بود.

توزیع

ایکیا شرکتی بین‌المللی است که لوازم منزل و ملزومات آن را در اروپا، امریکای شمالی، آسیا و استرالیا می‌فروشد.

کسب و کار اصلی ایکیا مربوط به فروشگاه‌های آن است. بسیاری از این فروشگاه‌ها در خارج از شهرها واقع‌شده‌اند. این فروشگاه‌ها بسیار بزرگ هستند طوری که برخی آن‌ها رستوران و کافه نیز دارند. برخی محوطه بازی کودکان نیز دارند. ایکیا در سراسر دنیا بیش از ۳۰۰ فروشگاه دارد.

پیشبرد فروش

ایکیا یکی از بزرگ‌ترین برندهای لوازم‌خانگی دنیاست که ماهیت این برند بر پایه ارائه لوازم‌خانگی ارزشمند با قیمت مناسب برای مشتریان است.

آمیخته پیشبرد فروش آن شامل، تبلیغات تلویزیون، اسپانسری، روزنامه و مجله و سایر موارد است. کمپین های تبلیغاتی متنوعی نیز ترتیب می بیند که به‌عنوان‌مثال یکی از آن‌ها “مهمانی آشپزخانه ایکیا” بود. رنگ استفاده‌شده در این کمپین زرد بود که حمایتگر رنگ برند ایکیا باشد.

محصول

ایکیا طیف محصولات متنوعی شامل وسایل اتاق کودک، آشپزخانه، اتاق‌خواب و اتاق پذیرایی دارد. محصولاتی مانند میز وسط مبل، میزهای کوچک، وسایل مرتبط با تلویزیون، قفسه‌های دیواری، کتابخانه، کاناپه، مبل، صندلی … دارد. یکی از مهم‌ترین کارهایی که ایکیا در خصوص محصولاتش انجام داده است، دسته‌بندی مشخص برای طیف محصولات مختلف آن است که مشتری را راهنمایی می‌کند سریع‌تر و آسان‌تر به محصولاتی که نیاز دارد، برسد.

تمامی این محصولات با طراحی و منابع اولیه خود شرکت ایکیا تولید می‌گردد.

انتهای مطلب/ لینک محتوا