کسب و کار در مسیر صحیح ...

تعریف کمپین در لغت به معنی مبارزه، کارزار و هماورد هست. کمپین شامل مجموعه فعالیت‌های هدفمندی است که قبلاً مهندسی‌شده و با دقت اجرا و پیگیری می‌شود.

کمپین (Campaign) به معنی مجموعه فعالیت‌های طراحی‌شده و سازمان‌دهی شده که با ارسال پیام‌های مشخص و متوالی و تکرارپذیر برای مخاطبان هدف‌گیری شده از طریق ابزارهای ارتباط‌جمعی و رسانه‌های تأثیرگذار، در ایده، قضاوت و نگرش مخاطبان نسبت به یک کالا، خدمت، عقیده، ایده سیاسی و اجتماعی، بنگاه و موسسه، ایجاد تغییر نموده و به دنبال آن واکنش‌های مورد انتظار به وجود خواهد آمد.

کمپین تبلیغاتی (Advertising Campaign) مجموعه‌ای از برنامه‌های مستقل، اما هماهنگ تبلیغاتی، رسانه‌ای، پیشبردی و روابط عمومی در مورد یک کالا، خدمت یا بنگاه اقتصادی در رسانه‌های مختلف صوتی، تصویری، چاپی و محیطی است که با یک محتوا و مضمون مشترک، اما پیام‌های متنوع و گوناگون در یک دوره زمانی معین و با بودجه‌ای مشخص برای دستیابی به هدف‌های کمی و کیفی معین طراحی و اجرا می‌گردد.

در فرهنگ تخصصی تبلیغات دو مفهوم زیر در کنار کمپین تبلیغاتی اشاره می‌گردد؛

  • برنامه کمپین تبلیغاتی (Campaign Plan): طرح اولیه یا پیش‌نویسی که مراحل طراحی و اجرای یک برنامه تمام‌عیار ارتباطات بازاریابی است که شرح وظایف و اقدامات را در هر مرحله از برنامه توسعه فروش یک محصول مشخص می‌کند.
  • مضمون کمپین تبلیغاتی (Campaign Theme): مضمون کمپین مهم‌ترین ایده فروش است که نقش اصلی را در استدلالات ایجاد کمپین ارتباطات بازاریابی ایفا می‌کند.

انتهای مطلب/ لینک محتوا

 

همچنین بخوانید:

الزامات طراحی برنامه کمپین تبلیغاتی

۱۰ نکته برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق

کمپین تبلیغاتی فولکس واگن

کمپین بازاریابی پارتیزانی KLM

کمپین نگارخانه ای به وسعت یک شهر

کمپین تبلیغاتی داو برای یک انتخاب زیبا